Volkswagen ще отложи пускането на няколко нови електрически модела. Причината е разработката на новата архитектура Scalable System Platform (SSP), с която компанията има проблеми, съобщава CarScoops.
Разработката на софтуера върви по-бавно и трудно от очакваното. Volkswagen иска SSP да бъде развита както трябва, тъй като ще бъде най-важната архитектура за концерна в бъдеще. Очаква се да наследи популярната в момента MEB и да бъде в основата на голяма част от бъдещите модели на компанията.
Първоначалните планове бяха, че първите модели с нея ще бъдат представени догодина и ще са на пазара през 2026 г. Изглежда, че това няма да се случи, тъй като има изоставане в два от най-важните софтуерни компонента – поддръжката на ултрабързо презареждане за около 12 минути и съвместимост с Ниво 4 на автономия. Макар и не всички модели да използват тези функции, те трябва да са част от SSP, за да могат да се добавят и мащабират лесно.
Според германските издания Manager Magazin и Handelsblatt отлагането ще е осезаемо, като ще е над година за някои от моделите. Например новият ID.4 ще се забави с около 15 месеца и вече ще е на пазара най-рано през 2029 г. Друг модел, който ще се забави, е новият SUV с очаквано име T-Sport, който може да се появи чак през 2031 г.
Очакванията на анализаторите са, че и други брандове на концерна ще отложат модели. SSP ще се използва от Audi, Porsche, Skoda, Volkswagen Commercial. В зависимост от предвидените функции, някои предложения може да се забавят.
Но от всичко това ще има и известни ползи. Volkswagen ще има повече време да изплати инвестициите в MEB архитектурата и ъпдейта ѝ MEB+, който се очаква през 2026 г. Първите два модела с обновената MEB+ ще са ID.2 и ID.1, като те се подготвят по график и се очакват през 2026 г.