Вместо маслото: Собствениците на EV-та масово изненадани колко често трябва да сменят гуми

Това се оказва един от най-малко познатите фактори на тези коли

гуми

iStock

Е дно от рекламните послания на електрическите автомобили е, че не се нуждаят от същата поддръжка и сервизиране като колите с ДВГ. Няма смяна на масло, антифриз и т.н. Оказва се обаче, че много от собствениците на EV-та се оказват неприятно изненадани от друг, не толкова споделян страничен ефект – честата смяна на гуми.

Това показват резултатите от проучване на J.D. Power, което разкрива голямо разминаване между очакванията на собствениците и реалността, съобщава The Drive. Оказва се, че притежателите на електромобили масово смятат, че износването на гумите ще е същото, като при колите с ДВГ.

Често причина за това са неясните послания от страна на самите производители. А и самите дилъри и търговци рядко споделят този факт с клиентите – дали е от незнание или от нежелание, е друга тема.

В крайна сметка клиентите откриват това по трудния начин – когато се окаже, че трябва да сменят гумите много по-често, отколкото са го правили на своята кола с ДВГ. За целта някои производители на гуми вече правят специални версии за електрически коли. Те намаляват износването и са съобразени с различното разпределение на теглото и другите фактори на електричките, но пък засега са и по-скъпи.

„Увеличаващата се разлика в удовлетвореността между EV-та и ДВГ показва възможност за производителите на гуми и на автомобили, да образоват собствениците на EV-та за особеностите им“, казват от J.D. Power. Те препоръчват на производителите на гуми и електрички да работят заедно, за да оптимизират продуктите си едни към други – нещо, което много компании правят и в момента.

Засега обаче собствениците на EV-та трябва да се примирят с този факт. Разбира се, износването зависи от това колко често се шофира, по какви пътища, какъв  е стилът на шофиране и т.н. Проучване на CDK Global от миналата година открива, че в някои случаи смяната на гуми може да се наложи за около 10 000 км. особено при по-тежките електрически пикапи.

Или както един от респондендите казва: „За EV-тата смяната на гумите е еквивалент на смяната на маслото“. Само че е доста по-скъпо…

коли автомобили електрически автомобил електромобили гуми