Tesla разработва фейслифт на Model 3, основната цел е да се намалят производствените разходи и да се подсили привлекателността на 5-годишния електрически седан.
Един от фокусите на фейслифта е намаляване броя на компонентите и сложността на интериора, който и без това е доста стерилен. Възможно е да видим промени и по екстериора, както подобрение по задвижването. Очаква се обновеният Model 3 да влезе в производство първо в заводите в Шанхай и Фримонт. В Китай производството трябва да започне през третото тримесечие на 2023 г.
Какво може да очакваме? На първо място вероятно ще има опция за замяна на класическия волан с този странен самолетен щурвал, който видяхме за пръв път в Model S. Вероятно ще бъдат премахнати бутоните и традиционните вентилационни отвори за още по минималистичен интериор, в който акцентът е 17-инчовият „телевизор”.
Макар компанията да прави постоянни актуализации по въздуха на софтуера и задвижващия тракт, в компанията са наясно, че дизайнът също трябва да претърпи своето развитие, за да може техният продукт да остане толкова привлекателен за клиентите, колкото бе до момента.
Ключово обаче си остава оптимизиране на производствения процес. Tesla въведе огромните преси, познати като Giga Press, с които се пресоват по-големи част от конструкцията на автомобила, намалявайки разходите и ускорявайки процеса. Компанията промени дизайна и на самия пакет батерии, като премахна някои скъпи модули от него.
По рано този месец Илон Мъск сподели в интервю следното:
Непрекъснато откриваме части, които са ненужни. Те са били сложени там за всеки случай или по грешка. Премахваме толкова много части, които не правят нищо.”
Този подход е част от стратегията, която прави Tesla най-печелившия производител на електромобили, докато много други конкуренти все още търсят печалбата. През третото тримесечие компанията отчете малко над $9500 печалба на кола, докато Toyota постигна около $1300.
Фейслифтът идва във времена, когато продажбите в Китай, вторият най-голям пазар след САЩ, са под натиск. Реализацията на Model 3 е спаднала с 9% през първите десет месеца на годината в Поднебесната империя, докато електрическите седани Qin и Han на BYD изпревариха по продажби Model 3.
За да даде тласък на продажбите, Tesla свали цените на Model 3 и Model Y в Китай с 9% през октомври, като предложи допълнителна отстъпка на клиентите, които се възползват от моментална доставка.