Д нес няма абсолютно никакво съмнение кой е №1 на пазара на електромобили. Но само преди пет години (през 2017 г.), повечето анализатори смятаха, че всяка следващо тримесечие ще е последно за Tesla на фона на по около $1 млрд. загуби. Така дойде края на 2018 г., когато американците отчетоха около 250 000 продажби, повече отколкото компанията продаде през 2014, 2015, 2016 и 2017 г. И с това приказките за края на Tesla спряха.
Днес въпросите са дали компанията наистина ще съумее да стане най-големият автомобилен производител в света. И по-важният: кога. А думите на Мъск никой не смее да постави под съмнение.
Защото цифрите са красноречиви. Според данни на Automotive News, Tesla е безапелационен лидер в премиум/луксозния сегмент в САЩ през първото тримесечие на годината с регистрирани 113 882 автомобила. Това представлява ръст от 59% спрямо същия период на миналата година.
Това значи, че Tesla държи 21,8% дял от сегмента. Но по-интересното е, че лидерството на Tesla е безапелационно. Второто място е за BMW с 80 482 регистрации за периода, което е с цели 33 400 по-малко! Като изключим Tesla, всички останали марки в Топ 10 отбелязват драстичен спад на регистрациите. Най-малък е той при BMW – само 3%, докато при Land Rover той е 39%, при Audi спадът е 37, при Mercedes 21% и т.н.
Трябва да се отбележи, че продажбите на електромобили на тези 9 компании са все още много малки на фона на продажбите на Tesla. BMW обаче тепърва ще разгръща и налага новите си електромобили iX и i4. В същото време Mercedes е продал 2091 бройки от електрическата лимузина EQS, малко повече от Porsche Taycan и неговите 1925 продажби за първите три месеца в САЩ.