Н ародната мъдрост „апетитът идва с яденето” важи в пълна сила за чешката марка от Млада Болеслав. Огромните си амбиции за близкото бъдеще Skoda разкри с Next Level Strategy 2030, в който са поставени няколко основни цели пред компанията.
Стратегията има три основни стълба, един от които е разрастване: Skoda иска да стане една от Топ 5 компаниите по продажби в Европа до края на десетилетието.
За да постигне това, Skoda ще подсили позициите си в долните сегменти. Компанията не навлезе в подробности по темата, но отбеляза, че скоро лансираната обновена Fabia стартира на цена под 14 000 евро.
Електрическият Enyaq e един от най-важните модели в историята на Skoda (тест драйв)
Още по-интересно е, че компанията ще наблегне на електрификацията, като до края на 2030 г. се очакват поне 3 нови електромобила. Skoda вече лансира първия си електрически модел от ново поколение, но интересното е, че въпросните три нови е-коли ще бъдат позиционирани под Enyaq iV по отношение на размер и цена. Чехите се „целят в дял на чистите електромобили от 50-70% в Европа”.
Вторият стълб в стратегията е желанието на Skoda да стане „водещият европейски производител” в Индия, Русия и Северна Африка до 2030 г. Знак за това е индийският Kushaq, като моделът ще бъде предлаган и на други пазари.
Третият и последен стълб е ангажирането на клиентите, което ще доведе до подобряване на устойчивостта, разнообразието, образованието и обучението, както и цифровото изживяване на клиентите. Като част от последното, Skoda иска да увеличи онлайн продажбите, така че всеки пети автомобил да се продава онлайн още през 2025 г.
Други акценти в стратегията включват увеличаване на световните продажби до 1,5 милиона бройки годишно, намаляване на емисиите СО2 на моделната гама над 50% в сравнение с 2020 г. и намаляване на бюрокрацията.
Какво се случва при челен удар на 18-годишен автомобил