По поръчка на Huawei: Aito M9 е с 10 екрана, чат-бот и лидар със 192 лазера

Автомобилът е суперкомпютър на колела, но защитен от стомана използвана от ядрените подводници

Пламен Георгиев,
Aito M9

, Aito

Aito M9

К итайската Aito представи флагмана M9. Моделът е разработен в сътрудничество с Huawei, затова е и оборудван с уникални технологични решения. Такива са, например, пикселни фарове, които могат да работят като проектори. Или аудио системата с 25 високоговорителя, способни в реално време да променят звуковото поле в автомобила.

Създадената от Huawei и Seres Group марка AITO (Adding Intelligence to Auto) показа флагмана си М9. В Китай той ще се предлага като хибрид и изцяло електрически модел. Любопитното е друго, за пасивната безопасност на модела се грижи легирана стомана, използвана в конструкцията на модела. Такава стомана се използва в атомните подводници. Монтирани са двойни удароустойчиви греди, а за да направи каросерията почти невъзможно да се деформира, са добавени осем хоризонтални и пет вертикални усилващи ребра.

Aito

Същото важи и за батерията. Всяка клетка е обвита в петслойна защитна обвивка, отделно има и предпазител, който напълно изключва системата за високо напрежение в случай на инцидент.

Кросоувърът е оборудван с девет въздушни възглавници, както и механични дръжки на вратите в случай на повреда на електронните брави. Необичайните фарове са собствена разработка на Huawei, наречена xPIXEL. Те могат динамично да променят формата на светлинния лъч, да засенчват обекти на разстояние до 100 метра, да подчертават ленти за движение, завои, страна на пътя и дори да действат като проектор за кино на открито.

Шасито на M9 се носи от електронно контролирани амортисьори. Монтиран е също лидар с набор от 192 лазера, данните от които се вземат предвид при регулиране на окачването, 10 дисплея в кабината (включително 32-инчов проектор), амбиентно осветление, предлагащо избор от 16,8 милиона цвята, и висок клас аудио система Huawei Sound с 25 високоговорителя.

Aito

Електрониката на кросоувъра може да променя звуковото поле в реално време и например да изолира водача по време на телефонен разговор на втория ред. Гласовият асистент M9 разпознава до шест „гласови отпечатъка“, самообучава се и работи с поддръжката на големия езиков модел Pangu на Huawei.

В интериора на кросоувъра има място за шестима. Предните седалки са сгъваеми, така че при желание M9 може да се превърне в кемпер. Отзад има седалки Zero Gravity 2.0 с адаптивни подлакътници. Има цели 41 отделения за малки предмети, включително чекмеджета за бутилки и ниши за таблети.

AITO не забравя поверителността, затова предлага „Самолетен режим“. Когато се активира, всяко външно предаване на данни е блокирано, Wi-Fi, Bluetooth и системата против кражба се деактивират.

В Китае AITO M9 стартира от 117 450 лева за хибридния модел (496 к.с., 675 Нм) и 127 450 лева за електрическия модел (530 к.с., 673 Нм). Хибридът ускорява до 100 км/ч за 4,9 сек, електромобилът – за 4,3 сек. Максималната скорост и в двата случая е ограничена до 200 км/ч.

Aito Aito M9 Huawei SF5 китайски автомобили