Т ова е едно от възражданията на годината - DeLorean Alpha5.
DeLorean Alpha5
След дългото очакване и много подадени “сламки” на силуети и елементи от автомобила, това е наследникът на легендарния DMC-12. И ако съдим по вратите, иконата е почетена, личи опит за родствена връзка.
Тя се наблюдава и в още нещо - дизайнът отново е дело на Italdesign. И цялостната стилистика отговаря на DMC, но с едни 40 години по-късно. И няма как да е друго, след като Джорджето Джуджаро стои зад проекта.
Човек само трябва да се вгледа в “заострената” предница, “летящите” врати и линията на автомобила, за да си даде сметка за това. Което не е без значение, тъй като във Великобритания има много противници на инженера Стивън Уайн, който държи правата върху марката и я възражда от Америка, а не в Обединеното кралство.
Колелата са масивни, което също е добре. Двутонното оцветяване приляга.
Изображенията на интериора не са много, но виждаме 4 места. Един екран за табло - и нищо повече отпред, може заради формата и да не се губи видимост напред. Освен, че е модерно така.
За сметка на това централната конзола е запазена, но тя има повече функционална и помощна роля. А защо не и стилистична, след като при електромобилите реално може да липсва.
Така стигаме до техниката. Батерията е 100 кв/ч. Пробегът от нея - около 483 км. Но това е много ориентировъчно, тъй като говорим още за концепция, която тепърва ще започне тестове. Да са надяваме, че реално ще е повече.
Посочва се, че Alpha5 ускорява от място до 100 км/ч за около 3,4 сек., а максималната скорост е електронно ограничена на 240 км/ч.
Дължината на возилото е 4995 мм, широчината 2044, а височината 1370 мм, когато “крилете” не са разперени.
Производството ще започне през 2024 г. в Италия, а задвижването ще идва (все пак) от Великобритания. Първата публична поява ще е в Пебъл Бийч, САЩ през август.
Лошата новина е, че ще бъдат произведени само 88 броя, но тя бе очаквана. Добрата - ще последва по-мощна версия.