О ткритият вчера автомобилен салон в Ню Йорк влиза в историята на амбициозната компания Independent Electric Vehicles (Indi EV) - защото в една от залите му мина световната премиера на Indi One.
Това е кросоувър, който иска да размъти водата на Tesla, още повече е позициониран между два модела на потенциалния си конкурент - Y и X.
Indi One вече може да се поръчва, а първият му клиент не е случаен предвид целите - Уилям Бридж, президент на Global Green USA, в борда на която са личности като Леонардо ди Каприо, Робърт Редфорд и Йоко Оно. Продажбите стартират догодина.
Калифорнийската компания бе създадена през 2017 г., а One бе разработен за едва три години. В проекта бяха привлечени хора, работили за големи брандове. И от Tesla.
Нека започнем от там, че цената в САЩ започва от 45 000 долара с батерия със 75 кВ/ч. Луксозната версия - с 95 кВ/ч батерия, излиза $69 000. Електрическата система на возилото е пригодена за употреба в цял свят, заяви главният дизайнер Андре Хъдзън, който е трупал опит в General Motors и Hyundai.
През следващата година или през 2024-та Indi One ще бъде наличен напълно официално и в Европа, обеща Хъдзън. С по-малката батерия може да измине до 370 км, а с по-голямата - 480 км.
Автомобилът притежава компютър със софтуер на “Уиндоуз” (Vehicle integrated computer - VIC), отговорен за работата на системите и технологиите му. А в Indi EV вярват, че в бъдеще автомобилите ще са зависими от оперативна памет, не от максимална мощност.
Засега собствениците на колата ще се радват на интересни и авангардни информационно-развлекателни чудесии, като например виртуална реалност.
Indi One е с максимална мощност от 476 к.с., ускорява от място до 100 км/ч за 4,2 сек., а максималната скорост е 210 км/ч.
Свършваме с това, че шеф на отдела за батериите е Том Гейдж, човек, започнал някога в Tesla, още от първият й ден.