П оредният китайски електромобил, който стъпва в Европа. А ценовата разлика е причината, заради която всички на Стария конкурент се притесняват от китайците. Но за тяхно нещастие не смеят да направят нищо по въпроса, защото реципрочно действие от страна на Китай би могло да доведе до пагубни последствия.
Иначе поредният китайски електромобил разчита на същата батерия с капацитет 63 kWh, която се монтира в U5. Тя е дело на CATL (24 модула) и може да се зарежда с до 90 kW на DC бърза зарядна станция. Батерията захранва магнитен синхронен електромотор с мощност 160 kW и 315 Нм. Aiways казва, че U6 може да измине до 400 км с едно зареждане (по цикъла WLTP), като средният разход варира между 15,9 и 16,6 kWh/100 км.
Зареждането на батерията от 30 до 80% отнема приблизително 30% ни 90 kW DC бърза станция. Ускорението на модела до 100 км/ч отнема малко под 7 секунди.
Интериорът на U6 се доминира от 14,6-инчов дисплей на инфотейнмънт системата, докато приборното табло е с диаметър 8,2 инча. Aiways са оборудвали U6 с комплексна система за осветяване на интериора, която може да създава 360 различни цветови нюанси. Друг акцент е скоростният лост, наподобяващ този на луксозна яхта. Седалките на модела също са впечатляващи.
Информационната система е наречена AI-Tech. Тя използва базиран на Android софтуер. Поддържат се Apple CarPlay и Android Auto, естествено.
Цените на Aiways U6 в Германия започват от 41 001 евро след субсидия от 6500 евро, т.е. 47 501 евро без. Това го поставя много по-напред от VW ID.5, чиято цена след субсидия започва от 47 935 евро. Доставките започват през първата половина на 2023 г.