Китайската Nio подготвя нов бранд за електрички в Европа

Той ще навлезе на пазара още догодина

Мартин Дешев,
NIO станция китайски автомобили

NIO/Facebook

К итайската компания за електрически автомобили подготвя нов бранд, който ще е насочен предимно към Европа. Това обяви изпълнителният директор на компанията Уилям Ли по време на разговор с журналисти, цитиран от Autocar.

Брандът ще е фокусиран към семейни автомобили и вече е доста напреднал с работата. Ли казва, че вече е започнало производството на прототипи за първия модел на новата марка.

Засега кодовото ѝ име е Alps, като е част от стратегията на Nio за две нови марки, с които да разгърне световното си присъствие. Ли допълва, че Alps ще помогне за по-лесно дефиниране на предложенията на компанията. Очаква се новата марка да е само за достъпни и семейни модели, а Nio да се позиционира като по-луксозен бранд с „емоционални елементи“.

„Догодина ще видите различно Nio, когато представим втория бранд. Пазарът за семейни коли е различен от този за луксозни. Ще използваме факта, че идваме по-късно като предимство. Преди, когато завършвахме прототип, бързо влизахме в производство. Този път ще почакаме малко и когато навлезем, ще разбием модела“, казва Ли.

Той допълва, че в първата фаза на Alps ще бъдат представени три модела. Те ще се продават директно онлайн. Ли споделя още, че най-евтиният модел на Nio ще бъде 47 500 евро и това ще е ЕТ5. Това означава, че най-скъпият модел на Alps ще бъде по-евтин от ЕТ5.

В последствие ще има и трети бранд. Той пък ще е с още по-евтини модели и от тези на Alps. Очакванията са да е насочен към компактните и достъпни градски електрички, които в момента се разработват и от големите европейски компании. Така Nio ще покрие три ценови сегмента с отделни брандове, всеки с отделен фокус.

А за Nio плановете са доста амбициозни, включително суперлуксозен модел, който да се конкурира с топ моделите. „Трябва да превземем пазара на луксозни модели, в противен случай както печалбите, така и разпознаваемостта на бранда ще са ограничени. Знаем, че този пазар не е голям, като се продават около 100 000 автомобила годишно. Но печалбата от продажбата на една S Class е колкото продажбата на няколко дузини А Class“, казва Ли.

коли автомобили електрически автомобил електромобили