Р егистрациите на нови електрически автомобили в Германия намаляват с около 25% от началото на годината. През периода януари-септември в страната са регистрирани 409 000 нови електрически превозни средства. Това е с около една четвърт по-малко в сравнение със същия период на миналата година, обяви по-рано този месец германската Федерална служба за автомобилен транспорт (KBA), пише в свой анализ агенция БТА.
Делът на новите електромобили, купени в ЕС през август, възлиза на 14,4% при 21% през същия месец на 2023 г. В цифри това са 92 627 срещу 165 204 е-коли.
Най-големият срив при регистрациите на електрически коли (BEV) през август е отчетен в Германия (-68,8%) и във Франция (-33,1%) според данни на ACEA.
И този срив идва на фона на „масовото намаляване на цените им и представянето на нови модели", анализира консултантската компания EY (бивша "Ърнст енд Янг").
На този фон Германската автомобилна асоциация (VDA) понижи прогнозата си за продажбите в страната на изцяло електрическите автомобили и на плъгин хибридите (PHEV). Тя предвижда, че общият им брой ще възлезе на 551 000 превозни средства, което е с 21% по-малко спрямо 2023 г. Предишната прогноза на VDA бе за спад от 17%.
Очакванията за спада в регистрациите на чистите електромобили (BEV) е още по-голям: 29% спрямо миналата година.
Още по-мрачна картина на пазара на електрически коли в Германия очертава Константин Гал, който е експерт в сектора на автомобилната индустрия към консултантската компания EY. Той очаква продажбите на електромобили да спаднат с 30% през тази година. Това означава, че в Германия ще бъдат купени със 150 000 електрически превозни средства по-малко в сравнение с 2023 г., посочва влиятелният германски икономически ежедневник "Ханделсблат".
Призив за помощ към ЕС
Европейската асоциация на автомобилостроителите се обърна с молба към Европейския съюз за спешни мерки в помощ на индустрията. Това трябва да стане преди 2025 г., когато влизат в сила нови изисквания за ограничаване на вредните емисии от въглероден диоксид.
Освен това автомобилните производители призовават Европейската комисия "да ускори преразглеждането" на екологичните изисквания, на които трябва да отговарят новите коли и лекотоварни автомобили. Предвидената оценка на въздействието на екологичните изисквания трябва да бъде проведена през 2025 г., а не през 2026-а и 2027 година, както е планирано, посочва браншовата асоциация.