П лановете на Tesla да започне на продава в Индия са замразени, пише “Ройтерс” в анализ, позовавайки се на три независими източника.
Основната причина е, че Илон Мъск и другите мениджъри на световния EV лидер, ангажирани в преговорите с местните власти, не могат да договорят по-ниски налози за вноса на автомобилите си.
Сагата продължава вече повече от година. Желанието на Tesla e да влезе на огромен пазар, на който електромобилите заемат все още нищожен дял, но това се променя, пък и Мъск е известен с умението си да мисли с по 2-3 хода напред.
Сега търсенето на шоуруми в най-големите индийски градове - Делхи, Мумбай (Бомбай) и Бенгалуру, е преустановено, а вече наети служители са преназначени, някои от тях на позиции в други страни.
На първо място правителството в страната настоява Tesla да се ангажира с производство на място и едва тогава ще е склонно да намали огромните данъци за внос на автомобилите й.
Американската компания беше поставила краен срок 1 февруари. Това бе денят, в който страната прие новия си бюджет и обяви данъчни промени. Лобирането пред правителството на премиера Нарендра Моди обаче не води до резултат, поне досега.
Tesla не коментира, а индийското правителство също не е реагирало на въпроси на “Ройтерс”.
През януари Илон Мъск заяви, че "все още работи по предизвикателствата в преговорите с индийската държава". В същото време не може да си позволи да чака дълго, тъй като търсенето на автомобили на Tesla из цял свят става все по-голямо, а конкуренцията се заканва, отчита “Ройтерс”. Близките планове на Мъск включват ново съоръжение в Китай - най-големият му завод поначало е в Шанхай.
А Моди се стреми да привлече производители да правят колите си в Индия. През април транспортният министър Нитин Гадкари открито даде да се разбере, че не се гледа с добро око коли, направени в Китай, да се продават в Индия. Двете страни вече от много години са с остър конфликт.
Сред производителите, които са готови да инвестират в Индия, е Mercedes, който се готви да сглобява електромобили в завода си в страната. За целта ще увеличи капацитета му, ще направи и нужните промени.
Цените за Tesla започват от 40 000 долара, което би поставило даден автомобил сред луксозните в Индия. Годишно там се продават по около 3 милиона коли, 90 процента от които са на местния гигант Tata. Само 1 процент от целия пазар е за електромобилите.