Идва ли вълна от банкрути на производители заради китайската EV инвазия

Възможно е пазарът да претърпи сътресения

BYD Гърция

BYD

А втомобилните производители по целия свят са в надпревара за позициониране на пазара на електрички. Китайските компании сякаш имат превес заради големия си брой, разнообразието от модели и ниските цени.

Те не крият своята амбиция да завземат солиден дял от пазара в Европа и в много други страни. Това обаче няма да остане без последици за местните играчи, отбелязва Electrek.

Според изданието обаче просто самите производители трябва да ускорят действията си, тъй като изостават от собствените си цели. А напоследък доста компании обявиха, че отлагат електрификацията на гамите си. Пазарът също отчита по-бавни ръстове от очакваното.

Изглежда икономически необосновано в такива условия да се продължава с големите инвестиции в електрички. Китайските компании обаче го правят и изобщо не дават индикации, че ще намалят темпото. Напротив, BYD дори купува все повече кораби, за да ускори транспорта на колите си до Европа и другите региони.

Китайските EV компании тепърва започват своята инвазия и своя ръст. Те показаха, че се учат бързо и ще успеят да отговорят на очакваното от европейците и американците качество. Налагането на тарифи е нож с две остриета, защото и Китай може да сложи реципрочни такива, при което европейските компании ще пострадат повече, тъй като техният пазар в Китай е по-голям, отколкото пазарът на китайските компании в Европа.

Европейските компании вече подцениха Tesla, но не пострадаха сериозно заради малкия пазар на електрички. Те обаче се оказаха в догонваща позиция, за да отговорят на лидерите, сред които вече е и BYD.

Чак вълна от банкрути най-вероятно няма да има, по-скоро някои от по-малките играчи може да фалират. Със сигурност ще има множество сливания и партньорства, които досега са изглеждали немислими. Все в опит да се направи общ фронт срещу китайската EV инвазия. Стига да не е твърде късно.

електромобили електрически автомобил автомобили коли