General Motors (GM) започва завръщането си в Европа, съобщава Autocar. Още тази седмица компанията пуска в Швейцария новия Cadillac Lyriq – изцяло електрическият SUV подсказва и плановете на GM за Европа.
Концернът ще предлага само изцяло електрически автомобили на Стария континент. Lyriq ще бъде представен като конкурент на Mercedes-Benz и BMW, като цената му ще е около 90 000 долара. Той ще има 102kWh батерия, два електромотора с общо 521 к.с. и около 530 км. пробег.
GM е инвестирала в изцяло електрическата платформа Ultium EV, която вече се използва от Lyriq и GMC Hummer EV. Стратегията за Европа включва използване именно на американските брандове. Първи ще е Cadillac, като вероятно след това ще бъде последван от Chevrolet.
Концернът обмисля да предложи и Hummer EV, но засега решението не е взето заради регулаторни предизвикателства. Този SUV е толкова тежък, че в Европа може да се окаже класифициран като тежкотоварен автомобил и съответно ще е нужна друга категория шофьорска книжка в доста страни.
Европейската централа на GM е базирана в Цюрих. Компанията се казва GM Europe, като ѝ е поставена задача да действа бързо и устремено. Затова тя ще има шоурум, но в него ще може само да се разглеждат колите. Поръчки ще се правят изцяло и само онлайн.
Тя смята да се възползва от факта, че в Европа автомобилите ѝ са сравнително непознати от гледна точка на моделите с традиционни двигатели. Те винаги са били гледани като екзотични в Европа. Според GM обаче това ще е от полза и ще ѝ позволи да се позиционира по-лесно на пазара на изцяло електрически автомобили, тъй като концернът ще предлага само такива модели в Европа. Компанията обмисля да предложи и други свои услуги, включително бранда за доставки Brightdrop.