О тговарящият за електрическите автомобили на Ford казва, че планът на компанията за изцяло електрическа гама в Европа е бил „прекалено амбициозен”, затова компанията ще продължи да предлага гама от хибриди на фона на спадащия интерес към EV.
Марин Гяя (Marin Gjaja), главен оперативен директор на подразделението Model E, казва пред Autocar, че Ford вече не планира да спре продажбата на автомобили с ДВГ в Европа в края на десетилетието, както заяви през 2021 г. Като причина той посочва „несигурността” около търсенето и законовите разпоредби, свързани с електромобилите.
Гяя цитира колебливото отношение към електромобилите от клиентите – подхранвано от високите разходи за батерии и премахването на правителствените стимули – като основната причина за подновения фокус върху хибридните задвижвания, които в момента се предлагат в Puma, Focus и Kuga. Попитан дали компанията преосмисля своите EV амбиции за 2030 г., Гяя отговаря:
Мисля, че клиентите гласуваха и ни казаха, че това е твърде амбициозно, мисля, че всички в индустрията разбраха това по трудния начин. Бих казал също, че реалността има начин да ви накара да коригирате плановете си.”
Не смятаме, че преминаването към изцяло електрическа гама до 2030 г. е добър избор за нашия бизнес или особено за нашите клиенти“, добавя той.
Ford наскоро показа новия Capri като своя трети електрически автомобил за Европа, след Mustang Mach-E и Explorer, и ще представи електрически версии на Puma и Tourneo Courier през следващата година. В средата на 2025 г. Focus ще се присъедини към Fiesta в пенсиониране, оставяйки Tourneo, Mustang, Puma и Kuga като единствените автомобили с ДВГ на марката в продажба.
Но Гая казва, че поддържането на гъвкаво предложение за задвижване е от решаващо значение, а новата „мултиенергийна“ платформа, която в момента се разработва за европейски автомобили, ще бъде от жизненоважно значение, за да се гарантира, че Ford ще запази позициите си на основния автомобилен пазар в Европа.
Компанията не е очертала напълно бъдещето на завода си във Валенсия след края на производството на текущото поколение Kuga, но преразглежда плановете си за производство на електромобили там в полза на модели, които могат да бъдат задвижвани – поне отчасти – от двигатели с вътрешно горене.
Производството на първия модел на тази нова платформа – чийто размер и форма остават непотвърдени – е планирано да започне през 2027 г., с прогнозирани обеми до 300 000 броя годишно, според министерството на индустрията на Испания. Възможно е Ford да планира да пусне ново поколение Kuga, като се очаква този автомобил да приключи текущия си жизнен цикъл около 2026 г.