И зпълнителният директор на Ford Джим Фарли разкри, че непознат досега "skunkworks team" (екип, работещ извън рамките на компанията) работи по нова EV платформа.
Екипът – за който Фарли каза, че работи като „стъртъп” извън традиционната структура на компанията през последните две години – е фокусиран върху разработването на евтина електрическа платформа. Тя трябва да послужи за основа за няколко бъдещи модела.
Липсват подробности за тези бъдещи модели, но Фарли отбелязва, че основната цел на тази платформа са ниските разходи. Той отбеляза, че купувачите на електромобили, след като веднъж повярват в електрификацията, остават верни на електрическите коли. Проблемът е, че високата първоначална цена забавя прехода повече от очакваното. Новата платформа, обяснява Фарли, е предназначена да се бори с „достъпните модели на Tesla и китайските производители ", които той вижда като основните конкуренти на EV пазара.
Новината идва в момент, в който Tesla Model 3 e позициониран с около $8000 под Mustang Mach-E. И макар електрическите автомобили да са сред най-скъпите автомобили в гамата на Ford, компанията няма никаква печалба от тях, дори е загубила $4,7 млрд. от тях през 2023 г.
Друго уточнение от Фарли идва с фразата, че новата платформа ще бъде ”голяма база за софтуер и услуги”. Ford набляга, че абонаментите са сериозно приходно перо. Ford Pro, подразделението за леко-и тежкотоварни автомобили, отчето почти 50% ръст на софтуерните абонаменти миналата година.
Новото поколение електромобили, построени на въпросната платформа, трябва да се появят през 2026 г., като е много вероятно те да предлагат повече услуги, достъпни чрез абонамент. Това може и да не се хареса на традиционните купувачи, но целта на Ford е тези модели да носят печалба, което ще е новост на фона на сегашното поколение електромобили.