П рез последните години Fiat стана известен предимно като производител на малки градски коли. От една страна те са доста търсени сред европейците, но от друга – пазарът като цяло се е насочил към по-големи модели като SUV.
С времето това се отрази осезаемо на продажбите на Fiat, които се понижиха. Така от едно от големите имена на автомобилния пазар, марката се превърна повече в нишов продукт. Тя иска да промени това и е подготвила широка нова гама, която ще разгърне през следващите пет години, съобщава Autocar.
Fiat вече разполага с нужните архитектури и платформи, които да използва за новите модели. Те ще бъдат базирани на разработките на Stellantis, които се споделят от брандовете в концерна.
Гамата ще запази и малките модели. Ще има ново поколение на Panda, както и на 500. Настоящата Panda ще остане в някои пазари до 2030 г., като през това време ще бъде освежавана. Предвидено е да има и изцяло нова Panda, както и 500 – и двете ще се предлагат както като хибриди, така и изцяло електрически.
Освен това обаче компанията подготвя и още новости. Те ще са вдъхновени от петте концептуални модела, които Fiat представи миналата година. Сред тях са SUV и Fastback модели, които ще са на пазара в Европа до 2027 г. Ще са част от фамилията на Panda по отношение на стила, но няма да носят това име. Ще използват и същата архитектура Smart Car като Grande Panda и също ще бъдат предлагани като хибрид и изцяло електрическа.
SUV-ът ще бъде директен конкурент на Dacia Bigster, а Fastback ще е наследник на Tipo и ще е конкурент на Volkswagen Golf. Вратата е отворена и за други модели, включително пикап, както и ново поколение на Punto. Решението за тях ще бъде взето в зависимост от развитието на пазара.