Очаквано: Volkswagen и Audi удължават живота на ДВГ

Германското дуо възнамерява да удължи жизнения цикъл на настоящите автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа

Пламен Георгиев,
Volkswagen ID family

Volkswagen

П родажбите на Volkswagen отбелязаха спад от 2,7% на електрически автомобили през 2024 г., при Audi спадът бе още по-сериозен - 7,8%. Търсенето на моделите с нулеви емисии на VW Group намаля с 3,4%, което доказва, че преходът към изцяло електрическа моделна гама ще бъде труден.

Затова и обратът не е изненадващ, двете марки ще инвестират повече във фейслифт на настоящите модели с ДВГ. Това ще удължи жизнения им цикъл. Според няколко вътрешни източници, цитирани от германския бизнес вестник Handelsblatt, VW и Audi възнамеряват да забавят целите си за EV в Европа.

Базираният във Волфсбург автомобилен производител планираше да премине изцяло на електричество на на Стария континент до 2033 г., но това очевидно вече не е така. Що се отнася до луксозната марка от Инголщат, амбициозната цел беше да се откажат от двигателите с вътрешно горене в световен мащаб до същата година.

Audi вече призна, че остава „гъвкав“, според изявление на изпълнителния директор Гернот Дьолнер. Във VW ръководителят на техническото развитие Кай Грюниц не изключва възможността Golf Mk8 да остане в продажба до средата на следващото десетилетие. Изцяло електрически Golf Mk9 се очаква към края на десетилетието, така че VW не изключва продажбата на две поколения едновременно в продължение на няколко години.

Очаква се решение относно по-нататъшни инвестиции в модели с ДВГ да бъде взето в началото на март, пише Handelsblatt. Ако VW и Audi се ангажират с автомобили с двигатели с вътрешно горене, логиката ни подсказва, че това ще засегне сродни модели от други марки на VW Group, по-специално Skoda и SEAT/Cupra. Въпреки това, ако Европейският съюз се придържа към амбициозната си цел да принуди производителите на автомобили да продават само електромобили от 2035 г., автомобилният конгломерат няма да има друг начин, освен да поеме по пътя, избран от ЕС.

Трябва да уточним, че ЕС няма да забрани директно двигателите с вътрешно горене от 2035 г. Правилото налага нулеви вредни емисии, оставяйки вратата отворена за двигатели с вътрешно горене, задвижвани от синтетично гориво или водород. Въпреки това остава много малко вероятно двете заедно да заменят напълно бензина до средата на следващото десетилетие.

Ако търсенето на електромобили не се ускори в Европа през идните години, автомобилните производители ще окажат по-голям натиск, за да убедят ЕС да отложи забраната. През 2024 г. пазарният дял на електрическите превозни средства е намалял с 1% до 13,6% в ЕС, според официални данни, публикувани от Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).

Каквото и да се случи в Европа, ще има глобални последици, тъй като някои от най-големите играчи в индустрията са базирани на континента.

Източник на статията: motor1.com

ДВГ Volkswagen Audi преход