Е лектрическите автомобили в САЩ струват средно $54 000, което е 22% повече спрямо година по-рано, сочи статистика на J.D. Power. Докато все повече хора планират да се откачат от високите цени на изкопаемите горива, този факт е сериозен удар по бюджета на същите тези потенциални клиенти.
За тяхно успокоение (ако въобще може да се говори за успокоение при подобно покачване) цените на конвенционалните автомобили също са нараснали с 14% до средно $44 000, според Wall Street Journal.
Разходите за производство на електрически автомобил са експоненциално по-високи от разходите за производство на конвенционален автомобил с ДВГ. Това се дължи на редките метали като литий, никел и кобалт. Цените на тези метали скочиха почти двойно след старта на пандемията, показват сметките на Alix Partners.
Преди около седмица главният финансов директор на Ford заяви, че вече продават Mustang Mach-E на загуба. Още по-интересното бе, че същият каза, че производството на автомобила струва 25 000 долара повече спрямо еквивалентен бензинов Edge SUV.
Alix Partners изчислява, че суровините за електромобилите са над два пъти по-скъпи от тези за конвенционалните возила - $8255 на кола, спрямо $3662, считано за месец май 2022 г.
Според агенцията, автомобилните компании и техните доставчици се очаква да инвестират 526 милиарда долара в е-коли и батерии в периода 2022-2026 г.
Цената на бензина достига рекордни нива в Щатите, като през лятото се очаква да прескочи $6 за галон. Логично това би следвало да доведе до повече продажби на е-коли, но през последните месеци на тях се падат едва около 5% от общите продажби в САЩ. Това значи, че индустрията трябва да намери начина, за да намали цените им.
Данни на Kelley Blue Book и Autotrader показват, че търсенето в Мрежата на електромобили е скочило със 73% през януари. Това показва, че хората наистина имат сериозен интерес, но ценовата разлика между е-колите и конвенционалните модели с ДВГ ги спират.