Ford вече продава Mustang Mach-E на загуба

Производството на електрическия модел струва $25 000 повече спрямо еквивалентен бензинов Edge

Ford Автосалон 2022

carmarket.bg

Mustang Mach-E GT на Автосалон София 2022

О т години поддържам тезата, че електромобилите са бъдещето. Не се съмнявам в това. Но сега става по-трудно за компаниите да стигнат до това бъдеще. Причината за това е огромният ръст на цените на суровините. Потвърждение дава главният финансов директор на Ford, който заяви следното по време на Deutsche Bank Global Automotive Conference.

Всъщност имахме положителна крайна печалба, когато пуснахме Mach-E [това стана през 2020 г.], разходите за суровини изтриха това“, коментира Джон Лоулър. „Ще видите натиск върху крайния резултат, когато пуснем нашите електромобили, те няма да бъдат печеливши.“

Въпреки това Ford вижда „много възможности“ да намали разходите на Mach-E и други електромобили, като бъдещия средноразмерен SUV, продължава Лоулър. Компанията казва, че преработва автомобила в движение, за да подобри маржовете му.

Компанията вдигна цените на Mach-E тази година, каза той, без да дава подробности. Най-интересното е, че производството на автомобила струва 25 000 долара повече спрямо еквивалентен бензинов Edge SUV.

Ford е в разгара на лансирането на пикапа F-150 Lightning и харчи $50 милиарда, които да помогнат на компанията да продава по 2 млн. електромобила годишно към 2026 г. В крайна сметка целта е тези е-модели да носят печалба, естествено.

Ford Ford Mustang Mach-E електромобили