Електромобилите могат да достигнат 33% през 2028 г., сочи изследване

526 милиарда долара ще бъдат инвестирани в EV и батерии само до 2026 г.

New cars autos

, iStock

New cars autos

П родажбите на електрическите коли могат да достигнат 33 процента в световен мащаб през 2028 г. и 54% през 2035 г., предвид увеличаващото се търсене на големите пазари, сочи изследване на консултантската компания AlixPartners, цитирано от “Ройтерс”.

През миналата година на EV се падат 8 процента от всички сделки за нови автомобили. В настоящата се движат малко под 10 на сто.

За да посрещнат търсенето, автомобилните компании и техните доставчици се очаква да инвестират 526 милиарда долара в е-коли и батерии в периода 2022-2026 г.

Нова е повече от два пъти над предишна прогноза, направена за 2020-2024 г.

Тези мащабни вложения правят тенденцията за ръст на електромобилите неизбежна, коментира Марк Уейкфийлд, съпрезидент на AlixPartners. Индустрията ще продължи да среща икономически предизвикателства и такива, свързани с доставки по време на преминаването от задвижване с ДВГ до електрическо, добавя той.

А тази промяна изисква драстични промени в оперативните модели - не само по отношение на работна сила, заводи и т.н., а въобще на цялата система, казва още Уейкфийлд.

Някои компании ще извлекат дивиденти от това, че отделят бизнесите си с ДВГ и EV. Това направи Ford, а същите намерения има Renault. Останалите засега "пасуват".

Суровините за електромобилите са над два пъти по-скъпи от тези за конвенционалните возила - $8255 на кола, спрямо $3662, считано за месец май 2022 г.

Още едни допълнителни $70 милиарда ще струва на производителите голямата промяна до 2030 г. Те ще отидат за фалити и преструктуриране, казва пък Елмар Кадес, друг шеф на AlixPartners.

Агенцията очаква проблемите с доставки да продължат до 2024 г. Като резултат от това продажбите ще паднат до 79 милиона за този година. Но през 2024-та ще отбележат ръст - 95 млн.

В САЩ се прогнозира ръст догодина - 16 млн., пик от 17,5 млн. за 2024 г., след което обаче спад, който ще започне от 2025-2026 г.

Ройтерс

електромобили електрически автомобили пазари двигател с вътрешно горене промени САЩ