Въпроси около "Сегуей", убил собственика си

Въпроси около Сегуей убил собственика си

, ЕПА/БГНЕС

Въпроси около "Сегуей", убил собственика си

Сс ственикът на компанията "Сегуей" (Segway.com), произвеждаща едноименните електрически скутери, загина при управление на превозното средство, което трябваше да предизвика революция в личния транспорт.

Тялото на 62-годишния британски милионер Джими Хеселдън е било открито до двуколесния скутер в река в подножието на стръмна скала.

Инцидентът е станал в неделя край родния му град Лийдс, докато той очевидно е карал скутера с несъобразена скорост и е излетял от скалата.

Хеселдън е използвал сегуей, за да обикаля частните си владения в северен Йоркшир.

По ирония на съдбата, бившият миньор, превърнал се в милионер, купува базираната в САЩ компания само 10 месеца преди смъртта си.

Въпреки че разследващите не подозират умисъл в трагедията, тя повдига сериозни въпроси около сигурността на удобната хай-тек тротинетка, която набира все по-голяма популярност.

В много градове на света се предлагат турове със сегуей

като удобен начин туристите да обикалят забележителностите, без да се изморяват.

За тези, които се качват за пръв път, преди началото на обиколката се провежда кратка демонстрация как се управлява скутерът, още повече че придвижването често става по натоварени улици.

Именно поради съображения за сигурност сегуей обаче са забранени по британските пътища и в някои американски градове.

По българските улици електроскутерите все още не са популярни, въпреки че с тях са виждани да се разхождат финансисти и политици като Мартин Заимов и Мирослав Севлиевски.

Малко смешната двуколка бе представена с много фанфари още през 1999 г. от американския й създател Дийн Кеймън. Тя бе рекламирана като транспортно средство, което е много по-щадящо за околната среда от стандартните скутери и от автомобилите.

Компанията твърди, че сегуей е 11 пъти по-енергоефективен от средностатистическата американска кола.

Тъй като не отделя никакви емисии,

той може да се използва и в закрити пространства - например в складове, полицейски служби, молове и др., за по-лесно придвижване на служителите.

Това е подходящо средство за изминаване на по-дълги разстояние и за хора с травми или на възраст, което не им позволява продължителни преходи.

Сегуей се движи на батерии със средна скорост от 20 км/час и е стабилизиран от жироскопи.

Превозното средсво обаче се свързва и с някои сериозни инциденти и гафове - и то на най-високо равнище.

Бившият американски президент Джордж Буш пробва скутера през 2003 г. във фамилното си имение в Мейн, но машината се катурна, докато се опитваше да я яхне.

Същото се случи и с популярния британски журналист Пиърс Морган, познат от журито в състезанието "Америка търси талант".

В YouTube освен тези падания могат да се видят и много други гафове

с удобния, но малко своеволен за тези, които още не са се научили да му държат юздите, скутер.

През 2006 г. "Сегуей" изтегли всичките си продукти заради софтуерен проблем, който обръщаше неочаквано посоката на колелата и събаряше пътниците.

Много ранени при падане клиенти, някои от които сериозно, са завели дела срещу компанията. Проблемът е, че за успешното каране има много тънкости.

Собственикът Джими Хеселдън изпада от гимназия, но натрупва значително състояние, разработвайки специална защитна система за войници, която ги предпазва от раняване при стрелба или терористична атака, както и за предпазни диги.

Продуктът е бил използван в Ирак и Афганистан, както и за справяне с последиците от урагана Катрина в САЩ и от петролния разлив в Мексиканския залив.

Верен на корените си обаче, милионерът дава много пари и за благотворителност и в помощ на обикновени хора от работническата класа в родния му Лийдс, където вече се смята за герой.

Хеселдън е създал хиляди работни места в района, където основава компанията "Хеско" през 1990 г.

Източник на статията: Vesti.bg

градски транспорт сегуей