А втомобилните производители трябва внимателно да разчетат данните от това проучване, тъй като това е първият случай в 28-годишната история на J.D. Power U.S. Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) Study, в който се отчита втора поредна година спад на клиентската удовлетвореност. Според последното проучване, общият бал за удовлетвореност е 845 (от 1000), спад от 2 точки спрямо миналата година и 3 точки спрямо 2021 г.
“Спадът в две поредни години може да изглежда малък, но той е индикатор, че под повърхността може да се крият по-големи проблеми”, казва Франк Хенли, старши директор в J.D. Power. “Въпреки технологичните и дизайнерски иновации, вложени в новите автомобили, собствениците остават равнодушни към тях. Макар иновациите като безжично зареждане за смартфони, приложения и модерни аудио системи да би трябвало да подобрят изживяването в автомобила, не такъв е случаят, когато те носят проблеми. Тази низходяща траектория на удовлетвореност трябва да послужи като предупреждение за производителите, които трябва по-добре да разберат какво собствениците наистина искат в своите нови автомобили.”
Проучването е базирано на 10 фактора, девет от които отбелязват спад година след година. Единственият фактор, който отбелязва подобрение, е икономията на гориво (771), при това с 15 пункта по-висок резултат от 2022 г. Факторът с най-голям спад на годишна база е дизайнът – спад от 888 до 894 пункта.
Вградените инфотейнмънт система са крещящ пример за технология, която не радва днешните купувачи. Само 56% от тях предпочитат да използват автомобилната инфо-развлекателна система, спад спрямо 70% през 2020 г. Три от най-честите действия, които хората извършват в автомобила, са: осъществяване на телефонни разговори, гласово разпознаване и навигация, като едва 45%, 37% и 43% съответно предпочитат за тези функции да ползват вградените системи.