Suzuki се представя най-зле в ново проучване на Greenpeace, което обрисува опита на автомобилните компании да намалят екологичния си отпечатък върху природата. Това четиво ще е трудно за шефовете на големите японски компании, които са в дъното на тази класация.
Годишният доклад Greenpeace East Asia investigation подрежда компаниите според прогреса им в замяна на конвенционалните модели с електрически и декарбонизация на веригата за доставки. Тазгодишното издание (като миналогодишното) подрежда Suzuki на последно място, защото в гамата на марката няма нито един електромобил. Да, има меки хибриди и плъг-ин хибриди, но нито един EV, което носи на Suzuki само 3,2 точки от 100.
Но ако Suzuki е по-скоро бутикова автомобилна марка, но тези пред нея са гиганти. Следващото най-слабо представяне в опита за декарбонизация е на китайската Great Wall, на която са присъдени 10,8 точки от 100. И тук идват Toyota, Nissan и Honda, които са оценени съответно с 11,9, 13,9 и 14,7 точки.
Greenpeace отбелязва, че под 1 на 400 продадени коли с марката Toyota е била електрическа през 2022 г. На другия полюс е китайската SAIC, в чийто микс на продажбите има 30% електромобили. Но тук екологичната организация отбелязва усилията, които се правят в посока на декарбонизация по веригата на доставки.
SAIC е само на стъпка пред лидерите Mercedes с 41,1 точки от 100 и BMW с 40 точки. Тук любопитното е, че само 10,3% от продажбите на BMW са на електромобили, а този процент при Mercedes е още по-нисък – 7,25. Но двете немски компании хвърлят огромни средства и усилия за СО2-неутрано производство не само в заводите им, но и при доставчиците им.
Greenpeace отправя апел към производителите да спрат продажбите на автомобили с ДВГ в Европа до 2028 г., в САЩ, Китай, Южна Корея и Япония – преди 2030 г. Но това няма как да стане, дори мнозина твърдят, че подобен ход не би допринесъл за намаляване на общото количество СО2, приписвано на автомобилната индустрия.