П реди броени дни главният редактор на Evo публикува в Twitter факти, които са му били разкрити само на него от шефа на Bugatti. Естествено те тепърва трябва да бъдат доказани, но едва ли сериозен човек би си позволил да си измисля. А ето ги и тях: Chiron може да ускори до 400 км/ч и след това да спре на място за само 1 минута! Тук ще ви разкажем за други факти, които не са толкова познати, но които са също толкова впечатляващи.
1800 детайла
Толкова са възлите и детайлите, които трябва да се обединят, за да видим Chiron в пълния му блясък.
20 специалисти
Само 20 човека в завода на Bugatti се занимават с асемблирането на Chiron. Още 17 човека отговарят за логистиката, а 15 за качеството.
23 цвята
Клиентът има избор от 23 цвята за купето, 8 варианта за карбоновата облицовка, 31 цвята в интериора, 8 варианта на алкантарения салон, 11 цвята за предпазните колани. Ако нищо от тези комбинация не ви хареса, в Bugatti ще ви направят нещо по ваше желания.
2 месеца
Толкова време отнема асемблирането на един Chiron от нулата. След това трябват още два дена за тестове, за да може клиентът да си го получи. За да стане това, шефът на всеки отдел трябва лично да даде зелена светлина това да се случи.
12 етапа
„Събирането” на всеки автомобил минава през 12 етапа, за да може той да бъде наречен готов за пътя.
3 седмици
Точно 21 дена са необходими, за да бъдат монтирани ръчно всички детайли на Chiron. Броят на слоевете боя и лак може да стигне 8, като при това всеки един от тях трябва да изсъхне, след това шлифован и полиран.
4 дни
Нежни са 3-4 дена, за да бъдат събрани всички панели по купето. Процесът е толкова дълъг не защото е много сложен, а защото всеки детайл преминава щателна проверка за качество на производството.
7 дни
Още неделя отнема на трима служители да сглобят шасито на машината. В завода за тази операция са предвидени само две работни места.
1800 съединения
В хиперавтомобила има повече от 1800 болтови съединения. От тях 1068 се съпровождат от специална документация.
14 болта
Необходими са 14 титаниеви болта, за да се съедини частта на шасито, където се намира двигателят, с монокока. Всеки болт тежи 34 грама.
30 минути
Половин час прекарва Chiron в дъждовна камера, която имитира силен дъжд. Интериорът се монтира едва след този тест.
650 километра
Повече от 650 км (дори около 800, ако се вземат предвид тестовете на динамометъра) тестове преминава всеки автомобил след края на асемблирането. Ако тест пилотът даде положителна оценка, инженерите сменят трансмисионното масло и монтират предпазни покрития по купето. След това се изминават още 50 км. И отново преминава проверка в завода.
1500 / 2,5 / 420
Тези цифри са ви вече познати, но няма как да не ги споменем. Първата е за конските сили, генерирани от осемлитровия W16 c четири турбини; до 100 км/ч стига за 2,5 сек, 6,5 сек са му необходими да ускори до 200 км/ч, за 13,6 секунди –до 300 км/ч. Последната цифра е за максималната скорост. С ограничител.
Четете още:
Нестандартна арт премиера на новото MINI Countryman
Собственикът на Toyota Tacoma с пробег от 1 600 000 км получи чисто нов пикап