П ървото поколение М5 се появява през 1984 г. и се смята от мнозина за основател на цялата категория “спортен седан”. Неговият редови 6-цилиндров двигател с 286 к.с. е наистина доста впечатляващ. Всъщност М5 идва, защото бързакът M 535i не предлага достатъчно финес, а окачването разочарова почитателите на марката. За разлика от М3 и М6, „петицата” се сглобява ръчно от 75 специално обучени инженери. За производството на всеки модел е необходима седмица, поради което серията е ограничена на 2000 броя годишно. Компанията дори кани бъдещите собственици да следят процеса на производство.
През 1988 г. Е28 е заменен от Е34, който е много по-модерен и усъвършенстван. Двигателят е увеличен на 3,9 (от 3,4) литра, а максималната мощност вече е 340 к.с. Третият M5 се ражда през 1998 г., като използва почерка на предшествениците си – спортен външен пакет, атлетична структура и високи технически характеристики. Въздушните отвори са увеличени, а двигателят е с мощност 400 к.с. За пръв път в М5 е поставен 8-цилиндров V-образен двигател, който помага за ускоряването от 0 до 100 км/ч за 5,3 сек.
Така стигаме до Е60 с неговите 507 к.с. Първото усещане, сядайки зад волана, е лукс. Това не е сгърбената теснотия на типичен спортен автомобил. Седалките са широки и много удобни, облицовани с фина кожа. Таванът е много висок, покрит с велур, а арматурното табло е изчистено, без излишни уреди.
BMW Серия 5 ( Е39) е баварският кораб-майка
Opel Insignia OPC: Най-желаната светкавица
Volkswagen Touareg е универсалeн, но не и евтин за поддръжка
Електрониката е впечатляваща, дори може да се каже и объркваща в някои случаи. Запитайте се: кому са нужни 11 програми на работа на 7-степенната скоростна кутия? Но това са бели кахъри.
BMW М5 e оборудван с първия V10, задвижващ серийно произвеждан седан. Цилиндрите и корпусът на двигателя на M5 (Е60) са изработени в същия цех, в който са се правили баварските двигатели за Ф1. Максималната граница на възможните обороти е 8250. С 25% повече мощност спрямо предишния V8, внедряван в М5, и съотношение 100 к.с. на литър работен обем, М5 надвишава много състезателни автомобили по този показател.
Четете още:
В Сингапур откриха най-големия вендинг автомат