А ко не е електрификация, ще е намаляване на работни обем и увеличаване на турбините. Но не толкова отдавна имаше времена, когато големите и шумни двигатели, със сурова, брутална мощ бяха нормата. В онзи свят на лудост, кошмар за всеки еколог, AMG имаше запазено място сред лунатиците. Днес се сещаме за едно от най-добрите им творения: SL 65 Black Series.
И макар днес AMG да плува по течението (не можеш да ги виниш, еко стандартите си взимат своя дан) с 4-цилиндрови силно електрифицирани двигатели, това не винаги е било така.
Лудите тунинг специалисти започват историята на компанията с трибуквено означение през 60-те години, когато колегите Ханс Вернер Ауфрехт и Ерхард Мелчер започват работа в Гросашпах.
Първата им задача е да модифицират 300 SEL в пистово чудовище, познато като Red Pig. „Прасето” разчита на V8 с 426 к.с., с които размята конкурентите на пистата.
Оттам насетне следва повече от половин век лудост и раздвоение на личността. От една страна, те са комфортни автомобили, предлагащи лукс в изобилие, но отпуснеш ли десния си крак и возилото се превръща в истински звяр, готов да унищожи гумите.
Така стигаме до 2009 г. и този Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series. „Черната серия” се появява за пръв път през 2006 г., оттогава табелата е поставяне само върху шест модела на AMG.
Това чудовище е част от този елитен клуб на AMG. Базиран на R230, но споделящ малко общи части със стандартния роудстър. Сгъваемият покрив на стандартния SL при Black Series го няма, линията на твърдия покрив е снижена, а задното стъкло е по-силно наклонено. Карбоновият пакет прави Black Series още по-широк нормалния SL 65. Калниците са силно издути, за да могат да се монтират гуми Michelin Pilot Sport (325 отзад и 265 отпред).
Но основната атракция си остава 6,0-литровият V12. Някой луд в AMG решава, че това не е достатъчно и вкарва под дългия преден капак и две турбини. Резултатът се изразява в 670 к.с., 51 повече спрямо стандартния SL 65. Но най-впечатляващ е въртящият момент: 1000 Нм! Това, цитирайки Джеръми Кларксън, е достатъчно да „рестартираш мъртва планета”.
И всичките тези 1000 Нм се изпращат към задната ос посредством 5-степенна автоматична трансмисия и диференциал с ограничено приплъзване. Максималната скорост е ограничена електронно до… 320 км/ч. Ето за тази лудост говорим.
Да, днешните модели на AMG са колосално мощни и бързи, но може би са позагубили част от духа си. Поне един човек ще може да изпита отново онази сурова действителност, която може да даде такъв автомобил. Този конкретно се предлага на търг на Bring a Trailer. Към момента печелившата оферта за автомобила е на стойност $333 000.