П реди три десетилетия, през октомври 1994 г., Skoda Felicia се появява на бял свят с апломб – на основната забележителност в Прага, на Карлов мост. Тя отваря нова глава в историята на Skoda, която три години по-рано преминава под шапката на Volkswagen Group.
Производството на Felicia започва през септември 1994 г. във Връчлаби, но след драматичната поява на прочутия калдаръмен мост в Прага, светът разбира, че вижда първия нов модел на марката, разработен под надзора на Volkswagen.
Felicia е наследник на Favorit, на хечбекът е по-дълъг и по-широк от Favorit, с увеличен обем на багажника. Също така получава малко помощ от новото си семейство от Волфсбург. С достъп до технологиите на VW, Felicia може да се похвали с важни за времето си функции като ABS, въздушни възглавници, климатик и, за любителите на лукса, отопляеми седалки и кожена тапицерия. До 1995 г. може дори да се поръча Felicia комби с до 447 литра багажно пространство.
Между 1995 и 1997 г. Skoda Felicia Kit Car направи име и в Световния рали шампионат със своя 1,6-литров двигател, развиващ 174 к.с. Неговата рали кариера може да е кратка, но е достатъчна, за да затвърди репутацията на Felicia за надеждност и превъзходно управление.
Ето и нещо забавно от историята на модела: Felicia Fun, странен, но възхитителен пикап с изскачаща задна седалка, която му осигуряваше конфигурация на седалките 2+2. Боядисан в толкова жълт цвят, че вероятно можеше да се види от космоса, Fun въплъщава странността на 90-те години в най-добрия му вид.
По времето, когато последната Felicia слиза от производствената линия през 2001 г., над 1,4 милиона бройки вече са на пазара, а специални издания като Laurin & Klement и Atlanta с олимпийска тематика гарантират, че моделът ще се пенсионира с апломб.