„Стършелът” на Honda отново жили с нов двигател и дизайн

Новият Hornet предлага водещо в класа съотношение мощност / тегло

Пламен Георгиев,
Honda Hornet мотори

Honda

О ригиналният CB600F Hornet от 1998 г. се превърна в изключително популярен мотоциклет в Европа по много причини. 25 години са много време и мотоциклетизмът претърпя някои големи промени от появата на първия Hornet насам. „Голият“ сегмент на мотоциклетите продължава да расте както по размер, така и по сложност. Всичко това доведе до създаването на нещо доста специално – напълно нов, средно тежък, CB750 Hornet, вдъхновен от своя предшественик, но с актуализирана легендарна емблема.

Отличителен белег на Hornet е резервоарът за гориво, вдъхновен от формата на крилото на стършел. Всичко в мотоциклета - от агресивно наклонения преден обтекател до острата като бръснач скъсена опашка - говори за истински спортен потенциал.

В основата на всичко застава напълно новият 755-кубиков, редови 2-цилиндров двигател с мощност 92 к.с. и 75 Нм въртящ момент. С тегло 190 кг той има водещо в класа си съотношение мощност/маса от 0,36 кВт на килограм (2,81 кг на киловат).

Компактните 8-клапанни цилиндрови глави Unicam са взети от CRF. 270-градусовият колянов вал дава перфектно усещане и характер.

Разходът на гориво от 23 км/л (режим WMTC) дава потенциален пробег от над 340 км с едно зареждане на 15,2-литровия резервоар.

Honda

При управлението водачът разчита на Throttle By Wire (TBW) с 3 режима, 3-степенен Honda Selectable Torque Control (HSTC), Wheelie Control с 3-степенна настройка на мощността на двигателя и на спирачната система на двигателя.

Богатият списък оборудване е оглавен от 5-инчов цветен TFT дисплей, който осигурява предаване на информация и управление на всички системи. Свързаността на системата за гласово управление на Honda Smartphone е както за Android, така и за IOS устройства. Всички светлини са LED, мигачите се изключват автоматично, а също включват система за аварийно спиране (ESS).

мотори мотоциклети Honda Honda Hornet