VW ID.7 в Китай и Германия: цената е много по-ниска в Поднебесната

Китайската версия е по-маломощна, но по-важното – с различна батерия спрямо европейската версия, но ценовата разлика е колосална

Пламен Георгиев,
Volkswagen ID7 Pro галерия

Volkswagen

Volkswagen стартира предварителните продажби на електрическия ID.7 Vizzion в Китай. Новината тук, макар някои съществени различия в задвижването, е, че цената на този модел в Китай е драматично по-ниска от тази в Германия.

Базовата цена на ID.7 Vizzion е 237 700 юана в Китай, което е равно на 30 400 евро ($33 200). В Германия базовата версия на ID.7 започва от 56 995 евро ($62 300), т.е. разликата е +88% в родината на VW.

Ето и какви са разликите. Основната е батерията. В Китай моделът разчита на никел-манган-кобалтова батерия (NMC) с капацитет 84,8 kWh, която захранва мотор на задната ос с 204 к.с. и 310 Нм. Европейската версия разчита на литиево-йонна батерия с капацитет 77 kWh (ще има и с 86 kWh), задвижваща мотор с мощност 282 к.с.

Като размери двете версии са идентични, с разлика няколко милиметра в дължината и междуосието (съответно 5 и 6 мм), ID.7 Vizzion в Китай е дълъг 4956 мм, 1862 мм е широк, височината му е 1537 мм, а междуосието 2965 мм.

Базовият модел в Китай предлага пробег от 642 по цикъла CLTC, в Европа е 621 км по WLTP.

Нищо не се казва за оборудването, тъй като то качва доста в цената. По принцип ID.7, който тествах преди няколко седмици, е изключително богато обзаведен. У нас моделът стартира от 114 560 лв..

Ценово ID.7 Vizzion в Китай застава срещу Model Y, който стартира от 266 400 юана, BMW iX3, чиято цена започна от 285 000 юана, както и срещу BYD Tang EV iна цена от 249 800 юана.

Volkswagen ID.7 Volkswagen