Т ова е първата Tesla Cybertruck у нас. Електрическият пикап стана Facebook-сензация, натоварен на репатрак на Пътна помощ Drifthelp. Моделът е с американски номера. Повече за него не се знае нищо, с два или три електромотора е, как е купен, как ще се регистрира и т.н.
Последното е интересна тема, защото по принцип се знае, че Cybertruck не би трябвало да може да се регистрира в страните от Европейския съюз. Причината за това е дизайнът на модела, по-специално острите му ръбове и стоманените панели, заради които не отговаря на изискванията за безопасност за пешеходци.
@streetmotionbg Cybertruck in Varna #cybertruck #teslacybertruck #fyp #foryou ♬ original sound - Street Motion
Друг проблем в Западна Европа е теглото, което надхвърля 3 тона. Топ версията на пикапа е с тегло 3103 кг. Това го вписва в изискванията за стандартната шофьорска книжка, категория В. Проблемът е, че книжката всъщност покрива максималното тегло на превозното средство, заедно с товара. А тогава той ще достигне 4237 кг., т.е. реалистично, за шофирането на пикапа може да се окаже, че е нужна професионална книжка категория С.
Според VIN декодерите, които са били подадени от Tesla към регулаторите по-рано т.г., най-лекият Cybertruck ще тежи 3629 кг., когато е напълно натоварен – също над изискванията за В категория.
Друг проблем е, че Tesla използва своя конектор NACS, който обаче все още е рядкост в Европа, където по-популярен а стандартът CCS2.