Toyota за батериите си: по-голям пробег, по-дълъг живот и по-бързо зареждане

Компанията твърди, че те ще запазят голяма част от капацитета си и след десет години

Валентин Маринов,
Toyota EV cars

Toyota

Toyota търпи критики, че изостава с електромобилите, бъдейки компанията, въвела за масова употреба хибридите, от които е продала над 18 милиона с днешна дата.

Причината за забавянето обяснява Масая Ямамото, мениджър в Toyota, цитиран от “Ройтерс”. Той е направил изявлението по време на тест драйв на новия SUV bZ4X - електромобил.

“Фокусирани сме върху баланса между три фактора - пробег, живот на батерията и време за зареждане”, казва той.

Зареждането на батерия все още отнема време, а ако се избере бърз режим, това води до загравяне и намаляване на живота й. И до постепенно намаляване на пробега с едно зареждане. Има и риск от запалване - все още се наблюдават такива случаи.

Именно върху тези неща работят Toyota заедно с Panasonic. Техните батерии съдържали специален антифриз, който е отделен от клетките, същевременно подпомагайки всички процеси да вървят по-умерено и оптимизирано.

Това и други нововъведения помагали животът на батериите на най-големия автомобилен производител в света да издържат и повече от 10 години, като запазят 90 процента от капицитета си. Това твърди Toyota. Някои казуси, касаещи електроснабдяването и пазарните особености в Япония, ще бъдат решени на местно ниво.

Продажбите на bZ4X стартират в средата на тази година.

Toyota, която представи 15 концепции на електромобили в края на миналата година (на снимката), като сред тях има и спортен автомобил, планира да продава по 3,5 милиона електромобила годишно до 2030 г. Инвестицията в EV до този етап възлиза 70 милиарда долара.

Ройтерс

Toyota bZ4X батерии с твърд електролит електромобилите bZ4X Toyota bZ4X