Toyota търпи критики, че изостава с електромобилите, бъдейки компанията, въвела за масова употреба хибридите, от които е продала над 18 милиона с днешна дата.
Причината за забавянето обяснява Масая Ямамото, мениджър в Toyota, цитиран от “Ройтерс”. Той е направил изявлението по време на тест драйв на новия SUV bZ4X - електромобил.
“Фокусирани сме върху баланса между три фактора - пробег, живот на батерията и време за зареждане”, казва той.
Зареждането на батерия все още отнема време, а ако се избере бърз режим, това води до загравяне и намаляване на живота й. И до постепенно намаляване на пробега с едно зареждане. Има и риск от запалване - все още се наблюдават такива случаи.
Именно върху тези неща работят Toyota заедно с Panasonic. Техните батерии съдържали специален антифриз, който е отделен от клетките, същевременно подпомагайки всички процеси да вървят по-умерено и оптимизирано.
Това и други нововъведения помагали животът на батериите на най-големия автомобилен производител в света да издържат и повече от 10 години, като запазят 90 процента от капицитета си. Това твърди Toyota. Някои казуси, касаещи електроснабдяването и пазарните особености в Япония, ще бъдат решени на местно ниво.
Продажбите на bZ4X стартират в средата на тази година.
Toyota, която представи 15 концепции на електромобили в края на миналата година (на снимката), като сред тях има и спортен автомобил, планира да продава по 3,5 милиона електромобила годишно до 2030 г. Инвестицията в EV до този етап възлиза 70 милиарда долара.