Т ова ни чака: постоянно увеличение на цените на всякакви стоки и продукти, сред които влизат и автомобилите. Автомобилните компании „страдат” жестоко от това, а кавичките са по повод публикувания вчера от нас анализ на печалбите на 10 авто компании, според който печалбите им през 2021 т. са се увеличили 4 пъти!
Но да се върнем на конкретната тема. През март Tesla увеличи съществено цената на моделите си с голям пробег, но остави цената на базовия Model 3 непокътната. Но и това се промени, след като стана ясно, че в Германия тя вече е 49 900 евро, скок от 42 990 евро. Това се равнява на 7000 евро или 17%.
Увеличението на цената не е единствената лоша новина, тъй като Model 3 сега се счита за „луксозен автомобил“ в Германия. Това значи, че вече не отговаря на условията за най-високата държавна субсидия за електрически автомобили, което вдига цената още повече.
Екологичният бонус в страната е 9000 евро, като 6000 евро идват от държавата и 3000 евро от производителя. Въпреки това, наскоро Германия въведе нов закон, който намалява отстъпката до 5000 евро за автомобил в ценовия диапазон 40 000 - 65 000 евро, като производителят поема 2500 евро.
„Ако добавите ефективните допълнителни разходи, Tesla Model 3 вече е с 8000 евро – или 21% – по-скъп”, пише немското издание Stern.
Германия ще реорганизира субсидиите за електрически и хибридни автомобили за 2023 г., което означава, че купувачите вероятно ще плащат повече в зависимост от това кога получат своя автомобил, тъй като искът за субсидия е от датата на регистрация, а не от датата на покупката.
На сайта за поръчки на Tesla се вижда, че датата за доставка на най-евтиния Model 3 е май 2023 г.