Един от електрическите революционери приключи играта

HiPhi спря производството и обяви, че заплатите на работниците ще се забавят, като ги посъветва да напускат кораба

Пламен Георгиев,
HiPhi китайски автомобили

Newspress

С амо с високи технологии и добри намерения явно няма да стане. Луксозният производител на електромобили HiPhi спря производството си в Янченг, северно от Шанхай. Казва се, че това ще е временно, „само” за 6 месеца. От компанията потвърдиха слуховете, че заплатите за януари ще се забавят до края на февруари. Нищо добро няма да последва от това.

CarNewsChina се е сдобил със съобщението, изпратено да служителите. В него се казва, че влизането в завода е забранено, а заплатите за периода 1 – 18 февруари ще се раздават… някога. Работниците, които останат с компанията между 18 февруари и 18 март ще получат 70% от заплащането. След дата 18 март ще се изплаща само минимално заплащане.

Моделите на HiPhi са известни с футуристичния си дизайн и огромния технологичен арсенал, внедрен в тях. Съвсем наскоро в Норвегия се проведе тест на 23 електромобили, като целта бе да се установи кой измежду тях има най-дълъг пробег в екстремно ниските температури. Оказа се, че HiPhi Z постигна пробег от 522 кг, побеждавайки останалите си конкуренти, включително Tesla Model 3, BMW i5, Nio ET5T, Mercedes EQE и Kia EV9.

Заводът в Янченг е с годишен капацитет от 150 000 автомобила. От трите модела (X, Y, Z), HiPhi е успял да реализира 4237 през 2021 г., 4349 броя през 2022 г. и 4829 през 2023.

На 12 февруари отново китайското издание CarNewsChina съобщи, че марката е затворите шоурумите си в Ченгду и Гуанджоу.

китайски автомобили HiPhi