В списъка „ЗА” и „ПРОТИВ” покупката на електромобил съображенията за разходите далеч не са свързани само с високата първоначална цена за покупка. Ремонтът на потенциални щети при инцидент може да плаши някои купувачи. Данните от ново проучване може да свалят тези страхове от плещите на клиентите.
Почти всички нови автомобили днес са натъпкани с цял технологичен арсенал. Тази технология, съставена от лидари, радарни сензори и камери, често е вградена в каросерията. Освен това електрическите автомобили разчитат на батерия и електромотор/и, които могат да вдигнат сериозно сметката при ремонт.
Редица доклади изглежда показват, че ремонтът на електрически автомобил би струвал значително повече от ремонт на един конвенционален автомобил. Събрани данни от софтуерна компания в САЩ показват, че разходите за ремонт са почти еднакви между колите с ДВГ и електрическите автомобили, стига да не говорим за Tesla.
Статистиката на Mitchell показва интересни подробности. От една страна, средната цена за ремонт на автомобил с ДВГ за всички клиенти на Mitchell е $4205. Това е само с $269 по-малко от това на електромобил, различен от Tesla, който струва отново средно $4474. Това е разлика от само 6%.
Интересното е, че тези, които притежават Tesla, наистина плащат по-големи сметки за ремонт статистически. Същите данни показват, че те плащат средно $5552 или около 27% повече.
Тази сериозна разлика се обяснява с многото технологии в моделите на Tesla, но това значи ли, че другите електромобили не са натъпкани и те с целия технологичен арсенал? Не, вероятно нещо друго се крие под тази разлика, но репортажът не дава много точен отговор.