Porsche хвърля светлина върху изцяло електрическата, дългоочаквана и забавена заради прословутите софтуерни проблеми на VW Group архитектура Premium Platform Electric (PPE). Покрай това съобщава детайли и за забавения с цели 12 месеца Macan EV, на който се залага много до края десетилетието.
Дотогава Porsche иска 80 на сто от продажбите й да са на електромобили. И един от факторите в това отношение ще е именно PPE. Macan ще се появи през 2024 г., вместо в настоящата.
Поне от разпространените снимки личи, че той изглежда като задвижвания с ДВГ автомобил, който ще се продава заедно с EV.
Вече знаем, че автомобилите с два електромотора и задвижване на четирите колела ще имат 612 к.с. и повече от 1000 Нм макс. въртящ момент. По-нататък ще дойдат и доста по-мощни модели.
Macan ще е с разпределение на теглото 48:52 процента и електронно контролиран заден диференциал Porsche Torque Vectoring Plus, който ще е стандартен за по-луксозните версии.
Електрическият кросоувър ще разполага с напълно преработено предно окачване с двойни носачи и многораменно задно. Porsche го свързва с каросерията чрез еластично монтирана подрама, като реално закрепва задния мост към конструкцията.
Нови за Macan EV са амортисьорите с два клапана за системата за активно управление на окачването. Тя ще предложат по-добри характеристики на амортисьорите, които се регулират независимо. Размерите на джантите ще достигнат до 22 инча, като предните и задните гуми ще се различават по ширина заради разликата в разпределението на теглото.
Всички модели ще разполагат с 800-волтова технология, а Macan може да се зарежда с дори по-бърза (макар и неуточнена) скорост от Taycan. “Пълненето” от 5 до 80 процента ще отнема по-малко от 25 минути, което всъщност е по-бавно същото време за Taycan - 22,5 мин. но той има 93,4 кВч батерия, а SUV-ът ще получи 100 кВч.
Porsche казва, че при бързото зареждане 800-волтовата батерия практически ще бъде превърната в две 400-волтови, които могат да се захранват успоредно. Също така твърди, че е разработил иновативен начин за комбиниране на бордовото AC зарядно устройство, високоволтов нагревател и DC конвертор, а така се спестяват място, тегло и цена.
Засега толкова. В следващата година вероятно ще ни се подава и повече информация по познатия в бранша вече начин.