З ареждането на електрическите коли отнема време и е едно от най-големите предизвикателства пред тях. Компаниите работят по множество нови системи и технологии, които да подобрят скоростта на зареждането, като имат най-различни идеи.
Една от тях е подмяна на цялата батерия. Stellantis вече има такава система, която от следващата година ще бъде разгърната в Европа. Тя е разработена заедно с компанията Ample и ще включва станции, на които батерията на колата ще се заменя с нова автоматично и в рамките на 5 минути, съобщава Autocar.
Първоначално само електрическият Fiat 500 ще може да я използва. Но Stellantis още от сега планира постепенно да въведе поддръжка за всички свои брандове.
Основната цел на системата е да направи презареждането на електрически автомобил толкова бързо, колкото на стандартна кола с ДВГ. Подобна система има и китайската компания Nio, която вече има 1300 пункта в Китай, както и 13 в Европа.
Модулната разработка на Stellantis и Ample позволява директна смяна на батерията, без да се налага преработка на електромобилите. Технологията е направена така, че да може да се използва от практически всички електрички. Нужно е само да използват модулните батерии на Ample, които пък са направени така, че също да могат да са част от всяка електричка.
Самите станции също са много лесни за изграждане и могат да заработят в рамките на 3 дни. Първите пунктове ще заработят догодина в Мадрид. Те ще се използват от услугата за споделени електрически автомобили Free2move, която се предлага от Stellantis и включва 100 Fiat 500e. Това ще служи и за тестов период, като ще е определящо и за следващите стъпки в разгръщането на технологията.