М акар електрифицирането на автомобилната индустрия да върви с пълна сила в целия свят, някои производители все още не загърбват напълно традиционните двигатели. Сред тях е и целият концерн Stellantis, който планира още доста коли с изцяло нови бензинови двигатели, съобщава MotorTrend.
Микли Блай, ръководителят на отдела за задвижващи системи на Stellantis, уточнява, че концернът не планира отказване от електрическите модели или намаляване на фокуса към тях. Усилията и бюджетът за тяхната разработка остават приоритетни и развитието им ще продължи с все по-голямо темпо.
Въпреки това компанията си е оставила и достатъчно бюджет за развитието и на бензинови двигатели. При това не само за подобряване на наличните агрегати, но и потенциално изцяло нови такива.
Основният фокус на тези усилия ще бъде за моделите в САЩ. Компанията запазва целта си през 2030 г. в Европа да продава само изцяло електрически автомобили.
Същевременно обаче тя очаква през същата година в САЩ само 50% от продажбите ѝ да са електрички. Останалите ще са хибрди и модели с изцяло традиционни двигатели, предимно бензинови. Разбира се, за да се случи това, роля ще имат и регулаторите, които може да въведат различни забрани или ограничения, които да променят тези срокове.
Миналата седмица в Детройт Блай е споменал, че Stellantis разработва няколко бензинови двигателя. Сред тях изглежда е и 2-литров четири цилиндров модел на базата на Hurricane I-6 (редови „шестак“). Тази фамилия двигатели ще има и HO версия с над 500 „коня“, като първата кола с него може да се очаква сравнително скоро.
Блай казва, че и настоящият Pentastar V6 двигател също ще продължи да се използва активно от компаниите в концерна. Предвижда се да има и хибриди, които да бъдат комбинирани с него. Работи се и по трицилиндров бензинов двигател, който ще е базиран на наличен европейски модел, но Блай не дава повече подробности.
Къде е дизелът? Ще има и такива двигатели. Подготвят се два нови агрегата – малък и голям. Подробностите за тях обаче остават в тайна.