Д ръж приятелите си близо, враговете още по-близо, явно Лука де Мео знае тази житейска философия отлично. Няма и седмица, след като официално стана ясно, че разговорите между Renault и Volkswagen за съвместно развитие на EV за 20 000 евро са се провалили, идва новината, че Режията има нов партньор в този процес, китайски.
Към момента се казва само, че Renault ще си партнира с китайска инженерна компания по разработването на новото поколение електрическо Twingo, чиято стартова цена трябва да е под 20 000 евро.
"Развитието на автомобила ще стане с помощта на китайски партньор, за да съкратим развойния процес и разходите”, гласи официалното становище на френската марка.
Говорителят уточни, че дизайнът и проектирането ще се правят във Франция, а производството ще е в Европа (вероятно Словения, където се прави настоящото поколение на модела).
Решението на Renault да се довери на китайски партньор е продиктувано от желанието на марката да се научи как по-бързо да премине през развойния процес, казват източници, запознати със ситуацията. Именно Китай е страната, от която идват най-новите технологични разработки в момента, свързани с електрическата мобилност.
Интересно е и колко бързо Renault си намери партньор, след като VW се отдръпнаха от проекта. Интересно е и как френската марка промени нагласите си към китайските марки, които вижда като основна заплаха за бизнеса си в Европа.
Още по-драстична е промяната при шефа на Stellantis. Карлос Тавареш използваше всеки случай, за да говори за китайската заплаха и нужните действия тя да бъде неутрализирана. Сега, след като стана ясно, че ще продава евтини EV от Leapmotor в девет европейски държави, Тавареш вече тръби, че налагането на по-високи мита за вносните китайски електромобили не било правилното решение.