С ветовният автомобилен пазар отбелязва изключително трудно първо тримесечие на годината. Продажбите се сриват сериозно, като само през март в Германия има 18% спад на реализацията, за което си има основателни причини.
Mercedes не прави изключение. Компанията е продала 501 600 автомобила през първите три месеца на годината, което е с 15% по-малко спрямо същия период на миналата година. На този фон продажбите на електромобили са се увеличили 3 пъти!
Между януари и март компанията е продала 21 900 електромобила, което се равнява на 210% ръст. Електрическата гама в момента е съставена от корсоувърите EQA, EQB и EQC, седаните EQE и EQS. На 19 април очакваме дебют да направи и EQS. Продажбите на плъг-ин хибриди са се увеличили със скромните 8% до 45 900 бройки. Това значи, че на BEV и PHEV се падат 15% от световните продажби на Mercedes, като в Европа този процент е 33.
Най-продаваният модел на Mercedes през първото тримесечие на 2022 г. е GLC със 100 400 бройки. Това е изключително обнадеждаващо за компанията, която през юни ще представи новия модел. Истинската звезда е S-Class, който отбелязва 67% ръст на продажбите, докато Mercedes-Maybach отбеляза +161%. Скъпите модели от AMG, Maybach, G-Class, S-Class, GLS и EQS са реализирали 76 200 бройки (+1%), най-добър тримесечен резултат, а именно на скъпите модели се падат големите печалби.
Азия е най-големият пазар за Mercedes-Benz с 249 000 бройки (-12%), следва Европа със 151 000 (-14%), на трето място и Северна Америка със 70 700 (-20%). Mercedes е продал 192 700 автомобила в Китай, 62 300 бройки в САЩ и 50 600 в Германия.