С падът в търсенето на електромобили поставя производителите пред дилема, която не се ограничава само до намиране на купувачи за автомобилите, за разработката на които са изразходвали милиарди. Кара ги да се притесняват за парите за инвестиции, с които да посрещната бъдещето. Изглежда, че Mercedes е избрал да спре да развива EV платформата, която трябваше да послужи за основа за следващите големи е-модели.
Въпросната платформа е MB.EA Large, на която трябваше да бъдат изградени следващите поколения Mercedes E-Class и S-Class. Вместо това, производителят е решил да намали разходите, насочвайки средства за допълнително усъвършенстване на платформата EVA2, която използва през последните години за EQE и EQS.
Новината първо бе съобщена от Handelsblatt, преди Mercedes да я потвърди пред второ издание, Automobilwoche, казвайки на журналистите, че „темпото на трансформация ще се определи от пазарните условия и желанията на нашите клиенти.”
А клиентите казват на Mercedes, изхождайки от цифрите за продажби, че те искат да купуват коли с ДВГ, които компанията вече обяви, че ще продължи да предлага и след 2030 г.
Първоначалните планове на марката бяха, че на почти всички пазари, където условията позволяват, тя ще продава само електромобили до края на десетилетието. Но в началото на годината Ола Калениус заяви, че няма достатъчно търсене това да се случи. Настоящите прогнози предвиждат, че само половината от продажбите на Mercedes до 2030 г. ще са BEV и PHEV.
Слабите продажби на автомобилите от семейство EQ стоят зад решението на Mercedes да направи обратен завой, който Autocar предполага, че ще спести между 4-6 млрд. евро. Британското издание твърди, че марката ще ъпгрейдне платформата EVA2 от 400 на 800 волта, ще въведе нови мотори и батерии, които ще предложат по-голям пробег между зарежданията.