G-класата на Mercedes не се свързва точно с офроуд пътешествия, макар те да са в ДНК-то ѝ от самото ѝ създаване. И все пак не липсват фенове на „зарчето“, които го използват и извън пътя.
Затова те ще са доволни да разберат, че и електрическото „кубче“ ще се справя добре и на офроуд, съобщава CarScoops. Сaмата Mercedes сподели видео, в което изпълнителният директор Ола Калениус тества прототип EQG на офроуд трасе.
Задачата пред инженерите е била да направят EQG толкова способен офроуд, колкото е и G-то с традиционен двигател, който може да се похвали с тройно заключване на диференциалите. При EQG е избран друг подход – четири електромотора, по един за всяко колело. Така колата ще може да управлява в реално време всяко едно от тях и да има колкото въртящ момент е необходим.
Затова дори е възможно EQG да се окаже и по-добър офроудър от своя събрат с ДВГ. Конфигурацията с 4-електромотора позволява и въвеждането на нови възможности. Например „G-завиване“ – завъртане на 360-градуса на едно място. Функцията ще може да се използва и с по-малки градуси, което ще улеснява маневрирането по тесни пътеки и завои.
Mercedes казва, че EQG ще предлага всички възможности като традиционното G. Това включва вида, издръжливостта, поведението и т.н. „Помислили сме за всичко в тази кола, така че да е безопасна, способна, но и комфортна“, казва Калениус. Официалният дебют на EQG ще е догодина.