Д окато гамата Mercedes-Benz EQ изглежда да предлага всичко, което клиентът на един луксозен електромобил би желал, това може и да не е така. От материал на Automotive News става ясно, че дилърствата на Mercedes-Benz в САЩ са се нуждаели от средно 82 дни, за да продадат електрически EQ модел през септември.
Конкурентите от BMW и Audi се справят далеч по-добре, първият се е нуждаел от 38 дни, а вторият от 46 дни, за да пласират своите електрически предложения. Средният параметър за луксозния сегмент е 57 дни.
Според търговец на Mercedes-Benz, EQS не притежава същия „уау” ефект като конвенционалната S-класа.
Нашите автомобили трябва да са „желани”, казва той. "S-Class запази добра лоялност [на клиентите], защото е по-привлекателен. EQS не е нещо, което повечето хора се вдъхновяват да притежават."
Но проблемът изглежда е скрит по-дълбоко. Същият дилър казва, че EV моделите продължават да идват, независимо дали някои ги иска,при това "с твърде голяма ценова надценка".
Шефът на Mercedes US Димитрис Псилакис защитава ценообразуването. „Mercedes-Benz е луксозна марка. Нашата средна MSRP [предложената от производителя продажна цена] не е сравнима с други марки.“
Дилърите искат от Mercedes да намали лихвения процент за моделите EQ, вместо да намали продажната цена, подобно на това, което Tesla прави със своите електромобили.