Н апоследък сегментът на електрически автомобили е затрупан от различни проблеми. Но не всичко е негативно. Оказва се, че клиентите са много доволни от процеса на купуване на електрическа кола и то доста повече спрямо тези, които са се сдобили с нов автомобил с ДВГ, съобщава Electrek.
Данните са от „Журнала на купувачите на автомобили“, който се поддържа от Cox Automotive и се издава всяка година. Според него общо 69% от купувачите на всякакви автомобили са доволни от процеса. Това е доста повече спрямо 61% през 2022 г.
Общо 73% от купувачите на нови коли са доволни от процеса. Същото казват и 68% от купилите кола втора ръка.
Голяма заслуга за високите проценти имат електрическите автомобили. Общо 80% от купилите електричка казват, че са много доволни от процеса по купуване на колата. 69% от тях казват, че използват омниканален подход, т.е. комбинация от онлайн пазаруване и посещение в шоурум. За сравнение, същото са направили само 39% от купилите кола с ДВГ.
16% от купувачите на електричка са направили това изцяло онлайн, а 15% - само лично. Като цяло 77% от купилите електрическа кола казват, че са много доволни от това, колко време е било нужно, за да завършат процеса по купуване. Същото са казали 59% от купилите кола с ДВГ.
Купилите електричка прекарват малко по-малко от 11 часа за целия процес. Купуващите кола с ДВГ пък отделят около 12 часа.
Това показва, че производителите са намерили по-ефикасни начини за продаване на електрическите модели. Освен това този тип коли привличат и по-млада аудитория, която предпочита технологиите и се възползва от техните предимства за оптимизиране на процеса по избор на кола, ниво на оборудване и поръчка.