“Ако живееш Рим, живей като римляните”. Mercedes-Benz прибегна до тази стара максима в опит да се справи с тежката конкуренция на най-големия автомобилен пазар - китайският.
Той е такъв не само за коли с ДВГ, а вече и за EV.
Компанията намали цените на два модела от EQ гамата си, като в някои случаи те са надолу с цели $33 000, за да остане над водата срещу местните и други конкуренти.
Брандът от Щутгарт обяви на уебсайта си, че сваля цените, считано от сряда (днес), и че ще предостави субсидии на клиенти.
Така цената на EQE беше 478 000 юана (67 675 долара) на китайския уебсайт на Mercedes в сряда сутринта, в сравнение с 528 000 юана ($74 хил.) във вторник.
Най-напудреният мариант на EQS пък може да се купи за 956 000 юана ($135 000) от днес, докато ден по-рано цената беше 1,19 млн. юана ($168 400) - равно на намаление от около $33 000, пише Autonews.
Mercedes прибягва до непопулярната мярка, защото продажбите й в Китай са разочароващи, според запознати с плановете на компанията, пожелали анонимност, тъй като информацията е конфиденциална.
Някои дилъри вече правят промоции, за да се опитат да увеличат продажбите, като продажбите на EQS падат до 100 броя на месец.
В нещо като отговор за Bloomberg News, Mercedes каза, че сегментът на най-високия клас EV в Китай все още се развива, особено за автомобили на цена над 1 милион юана.
„Mercedes-Benz непрекъснато наблюдава и анализира динамичното развитие на пазара, включително текущото позициониране на други производители в луксозния сегмент. Въз основа на това Mercedes-Benz препозиционира определени EQ модели в Китай“, каза автомобилният производител.
Чуждестранните и традиционни марки изостават пред новите местни, като китайските производители държат почти 80 процента от продажбите на EV през първите седем месеца на 2022 г.
Mercedes е продал около 8800 електромобила в страната от януари до юли. Докато китайският гигант BYD, който е насочен повече към средната класа, е пласирал близо 220 000 EV само през октомври.
Mercedes не е единственият чуждестранен автомобилен производител, който реагира на натиска на китайския пазар. Tesla понижи цените още през октомври.