Leapmotor, китайският автомобилен производител, който в Европа стъпва благодарение на Stellantis и производствените мощности на концерна, ще продава малкия EV T03 и електрическия средноразмерен C10 SUV на цени, които подбиват повечето от техните конкуренти.
В Италия, където автомобилите бяха официално пуснати на пазара на 23 септември, C10 стартира на цена от 36 400 евро, а T03 започва от 18 900 евро. До края на октомври C10 ще се предлага на промоционална цена от 34 400 евро, а T03 на 17 900 евро в Италия. Цените може да варират на други европейски пазари, казаха от Stellantis.
Leapmotor ще избегне митата (целта на всички китайски марки) на ЕС за електромобила T03, защото той се сглобява в Тичи, Полша. За момента C10 все още се произвежда в Китай и се изнася за Европа, въпреки че изпълнителният директор на Stellantis Карлос Тавареш каза през юли, че няколко модела Leapmotor в крайна сметка ще бъдат произведени в Европа.
Stellantis притежава мажоритарен дял в Leapmotor International, съвместно предприятие, създадено за продажба на моделите на марката извън Китай. Stellantis има и миноритарен дял в Leapmotor.
До края на тази година Leapmotor International ще започне продажби в Белгия, Франция, Германия, Гърция, Италия, Люксембург, Малта, Холандия, Португалия, Румъния, Испания, Швейцария и Обединеното кралство. Автомобилите ще се продават чрез търговската мрежа на Stellantis , съобщиха от компанията.
Сред водещите SUV автомобили от среден клас, C10, който е с пробег от 420 км по WLTP, е с няколко хиляди евро по-евтин от Tesla Model Y, който започва от 39 690 в Италия за едномоторната версия и пробег 455 км по WLTP. Но C10 е с много по-ниска мощност на зареждане от 84 kW, докато Model Y го може с 220 kW.
Основният конкурент на T03, който е с пробег до 265 км, е сглобената в Китай Dacia Spring. В Италия този модел се продава на стартова цена от 17 900 евро и пробег до 225 км. Spring обаче ще бъде обложен с допълнителни мита при вноса си в ЕС.