К ипърското правителство дава субсидия за електромобили в размер на 9000 евро, но за скрап трябва да се предаде стар ДВГ автомобил. Грантове се дават още за плъг-ин хибриди, таксита, минибуси, мотоциклети и др.
За смяна на стар автомобил с ДВГ срещу „автомобил с ниски емисии СО2” се отпускат 7500 евро, като под ниски емисии се разбира до 50 г/км. Най-голяма е субсидията за EV – 9000 евро, като за нея ще се класират 1827 заявки. От тях 104 субсидии по 9000 евро ще се отпуснат за употребявани е-коли. За субсидията се класират EV до 80 000 евро нови и 35 000 евро стари.
Такситата ще получават по 12 000 евро за смяна на стар автомобил с такъв ниски емисии CO2, но за тази сума ще се класират само 30 щастливци. Други 90 таксиджии ще им се отпусне по 9000 евро да купят EBV.
Цялата програма е на стойност 36,5 млн. евро, но по-интересното е, че те ще минат по европейския механизъм за възстановяване и развитие. Преди около 2 години България поиска 40 млн. евро за субсидиране на е-мобилността по европейска екологична програма, но тогава получихме отказ.
В същото време става ясно, че България ще продължи да субсидира покупката на електромобили в страната само през 2024 г. с 20 млн. евро.
За програмата ще се класират електромобили до 40 000 евро продажна цена, за които държавата ще отпуска по 5000 евро субсидия. До 3000 евро ще е тя, ако автомобилът е на цена до 60 000 евро.
Белгийците обаче гарантират това само за 2024 г., за следващите години отговорността е оставена на бъдещото правителство, тъй като страната ще има избори тази година.