Искат за един провален проект цена от $309 000, бил специална серия

Става въпрос за Limited Edition FF 91 2.0, ще бъдат направени само 300 бройки, но кой ще ги купи

Faraday Future

Faraday Future

З а създаването на първия електромобил на Faraday Future китайският магнат Джиа Юетинг вложи $3 млрд. и 8 години, за да стане по-добър от Tesla. За пръв път концептът FF91 бе представен през 2017 г., а първите доставки на модела стартираха на 31 май 2023 г.

По този повод се лансира FF 91 2.0 Futurist Alliance, от който Faraday Future ще направи само 300 бройки. Сега трябва да се намери смелчаци, които да платят исканите над 300 000 щатски долара. Не се казва нищо за цената на базовата версия на модела. Но пък тези, които се осмелят да си поръчат Futurist Alliance, ще получат „1-on-1 поръчков частен AI и специален тунинг.”

Това не ми говори нищо, но едно е сигурно. Тази кола наистина изглежда като от бъдещето, затова по-скоро настоящето й изглежда обвито в мъгла. Иначе е достатъчно само да зърнем интериора (общо дисплеите са с над 100 инча диаметър), за да разберем защото толкова дълго се отлага появата на този модел на пазара. И защо е толкова скъп. И вероятно защо няма да успее.

Faraday Future

Сред интересните факти е, че FF екосистемата за мобилност, наречена FF aiHypercar+ ще струва $14 900 годишно. Тук се включва софтуер, интернет, персонализирани AI алгоритми, дори специални хардуер версии, създадени спрямо конкретните клиентски нужди.

Сертифицираният от ЕРА пробег на модела е до 613 км. Задвижването е поверено на 1050 к.с., които ускоряват луксозния модел от 0 до 96 км/ч за 2,3 секунди.

От компанията предлагат и не толкова специална версия на цена от $249 000. Динамиката, пробегът и мощността са идентични, но клиентът няма да получи същите ексклузивни цветове, джанти, специалното AI настройване. Като се замислим, в Китай има предостатъчно милионери, които да решат да се изфукат с нещо нетрадиционно.

Faraday Future