В чера беше натоварен ден за маркетинговия отдел на Volkswagen, едновременно лансиране на ID.7 GTX Tourer и ID.3 GTX. Сега избираме да ви покажем само комбито, тъй като си заслужава предвид факта, че това е най-мощното серийно комби, правено от компанията.
Предната част на ID.7 GTX Tourer се диференцира спрямо версията с 210 kW благодарение на своята индивидуално оформена предна броня с решетка с мрежа тип пчелна пита и характерна за GTX светлинна графика. Всички черни елементи са с блестящо покритие. Специално съобразени с GTX-дизайна са и новите 20-цолови колела Skagen. Като специално оборудване ще последват също и 21-цолови колела. Интериорът е облагодорен с детайли като спортни седалки (отпред с функция за подгряване) с перфориран GTX-надпис в облегалките, специфичен за GTX мултифункционален волан с червени шевове, както и червени кантове на седалките, арматурното табло и тапицериите на вратите.
Подобно на ID.7 лифтбек, ID.7 Tourer и неговата версия GTX също се предлагат като опция с панорамен стъклен покрив „Smart Glas“. Стъкленият покрив може да променя по електронен път структурата си от прозрачна на непрозрачна, благодарение на интегрирания в стъклото PDLC-слой (Polymer Dispersed Liquid Crystal).
Електронно ограниченият на 180 км/ч ID.7 GTX Tourer е оборудван серийно с електрическо Dualmotor двойно предаване (4MOTION). Общо двета електромотора предоставят системна мощност от 250 kW (340 к.с.) – 40 kW (54 к.с.) повече, отколккото при разполагащия само със задно задвижване ID.7 Tourer Pro. С мощност от 210 kW (286 к.с.) синхронният мотор с постоянно възбудени магнити (PSM) от типAPP550 поема задвижването на задния мост. В зависимост от моментната ситуация и нуждата от мощност, предният електромотор се активира в рамките на части от секундата. Тук става дума за асинхронен агрегат (ASM) с означение AKA150. Той генерира максимална мощност от 80 kW (109 к.с.).
Двата електромотора се захранват с енергия от нова високоволтова литиево-йонна акумулаторна батерия – най-голямата, използвана досега при Volkswagen. Тя има енергиен капацитет от 86 kWh (нето); брутният й капацитет достига до 91 kWh. За сравнение: ID.7 Tourer Pro1 със задно задвижване разполага със 77-kWh батерия (нето). В сравнение със 77 kWh батерията, новата батерия с 86 kWh разполага с 13 вместо с 12 клетъчни модула. Тя може да зарежда на DC-зарядни станции с до 200 kW. От 10 до 80% при мощност на зареждане 200 kW батерията се зарежда за под 30 минути.