Citroën подготвя гама от малки електрически автомобили, които ще бъдат на „агресивни цени“, за да подбият съперниците си на все по-конкурентния пазар, каза шефът на дизайна на френската марка Пиер Льоклерк пред Autocar.
Ще се появят в следващите няколко години и ще получат „удивителен“ дизайн, за да привлекат повече клиенти от различни слоеве.
Вероятно ще споделят визията на концептуалния Citroën Oli и по-малкия Citroën Ami. Така ще се процедира с предстоящия Citroën C3 Aircross, каза Льоклерк, добавяйки, че те няма да бъдат просто по-малки версии на по-големи автомобили:
Опитваме се да не правим автомобили, които имат ефекта на руската матрьошка”.
Дизайнерът не казва конкретни числа, но от думите му излиза, че цените ще са около 25 хиляди евро.
През миналата седмица видяхме бъдещия VW ID.2, който ще струва “под 25 хиляди евро” като начална цена, според концерна. И е с вътрешното пространство на Golf. А стана ясно, че се подготвя и ID.1, чиято цена ще е около и под 20 хил.
Така че реакцията на Stellantis - сега чрез Citroen, а в бъдеще вероятно и чрез други нейни брандове, не е изненада.
Мисля, че това ще бъде огромно, огромно предимство за марка като Citroën. Знаете ли, докато премиум брандовете изглеждат все по-премиум, има хора, които нямат толкова пари за нова кола“, казва още Пиер Льоклерк.
И добавя:
Имаме страхотни продукти, които ще излязат скоро. Те, според мен, са наистина чудни по отношение на дизайна. Ще бъде суперготино. Имам предвид, ние сме развълнувани да пуснем тези автомобили на пътя. Цените ще бъдат много агресивни. Можем само да се гордеем, че сме ги направили.Мисля, че трябва да играем голяма роля в автомобилната индустрия през следващите няколко години.“
Тези автомобили е много вероятно да стъпят на платформата CMP, която идвади автомобили като Opel Corsa и Peugeot e-208.
В резултат на това те могат да използват същата батерия от 51 кВч като e-208, чийто пробег е около 400 км. В конфигурацията има един електромотор, доставящ около 130-140 к.с., като се има предвид, че това се очаква за предстоящия Citroën C3 Aircross.
За да спестят разходи, автомобилите могат също така (по Oli) да са без информационно-развлекателна система. Тяхната ще се свързва с телефона на водача.